Eşti profesor

NOU – OFERTĂ PROGRAME DE STUDII DE CONVERSIE PROFESIONALĂ PENTRU CADRELE DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL

Termene limită în perioada imediat următoare!!

Componenta de intervenţii sistemice a proiectului ROSE susţine formarea cadrelor didactice din învăţământul liceal de stat, şi, în acest sens, poate fi finanţată inclusiv participarea acestora în programe de conversie profesională, dezvoltate în concordanţă cu prevederile OM nr. 6.194/ 2012 privind aprobarea Normelor metodologice de organizare şi funcţionare a programelor de conversie profesională a cadrelor didactice din Învăţământul preuniversitar.

Precizăm că oferta se adresează cadrelor didactice din toate liceele de stat, nu doar celor din liceele eligibile pentru granturi ROSE.

Informaţii suplimentare cu privire la programele organizate, procedura şi calendarul de înscriere se pot obţine de la adresele de internet specificate în ofertă, precum şi de la instituţia de învăţământ superior aleasă. Oferta de programe de formare este în curs de actualizare, urmând să vă ţinem la curent cu privire la completările aduse.

Finanţarea participării cadrelor didactice din învăţământul liceal de stat la programele de conversie profesională se va face prin încheierea de către Ministerul Educaţiei­ UMPFE a unor contracte cu instituţiile de învăţământ superior, în funcţie de numărul de cursanţi, sumele aferente fiind virate direct către universităţi, şi nu către cadrele didactice participante.

Precizăm că, în afara taxelor de şcolarizare, universităţile pot percepe şi alte taxe, conform legii, cum ar fi o taxă de înscriere, acestea urmând a fi achitate de către cadrele didactice. De asemenea, cheltuielile de deplasare la universitatea aleasă, vor fi acoperite tot de către cursanţi.

Pentru eventuale clarificări, poate fi contactată doamna Oana Ştefănescu, e-mail oana.stefanescu@pmu.ro.

Mesaj din partea managerului de proiect ROSE, Liliana Preoteasa, Director UMPFE

„Încă un an școlar început în plină pandemie, o provocare educațională excepțională, atât la nivel mondial, cât și național! Provocarea migrării activității educaționale în mediul online ne determină pe toți să schimbăm modul în care ne raportăm la ideea de școală și la cea de învățare, re-semnificând relațiile pedagogice și ansamblul educațional general. Totuși, chiar și în acest context deloc favorabil, continuăm să susținem o schimbare importantă pentru tinerii din România: acces la educație, suport în învățare pentru a participa cu încredere la examenul de Bacalaureat și sprijin în tranziția spre învățământul superior.

Prin proiectul ROSE au fost alocate în ultimul an resurse financiare importante pentru achiziționarea de echipamente în sprijinul liceelor din toată țara. S-au derulat proceduri ample de achiziții prin care am furnizat tuturor liceelor (inclusiv cele ”non-ROSE”) trei tipuri de echipamente: laptopuri (aprox. 60.000 buc.), camere pentru videoconferințe (aprox. 5.700 buc.) și table interactive (aprox. 4.400 buc.). Ne dorim ca, utilizând tehnologia, elevii să participe la activitățile didactice, diminuând riscurile de abandon școlar și prejudiciile în învățare. Sprijinul lor cel mai important sunteţi dumneavoastră, cadrele didactice. Prin proiectul ROSE vă sprijinim prin activități de mentorat care să ajute să transferaţi activitățile de predare-învățare în varianta online pentru a rămâne conectați cu elevii și a continua învățarea.”

COSTURILE „TRANZIȚIILOR”, SAU DESPRE ÎMPRUMUTURI ȘI SCADENȚE ÎN EDUCAȚIE ȘI FORMARE

„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.” Am văzut cât de rapidă a fost reacția partenerilor români și cât de inovative au fost temele de dezbatere.

Tranziții, traiectorii și biografii de învățare cu sens ascendent

Pentru a nu avea traiectorii educaționale frânte, întrerupte, pentru a profita de oportunitățile aduse de noile contexte de învățare, momentele de tranziție trebuie însoțite și pregătite!

Continuitate și tranziție în noile sisteme universitare – alianțele și consorțiile europene transpuse în reglementările naționale – Episodul 8

Dinamica proceselor de schimbare a sistemelor educaționale universitare nu este lipsită de momente de intensitate crescută, mai ales atunci când se propun demersuri de reorganizare.

Bacalaureat – temelia unei cariere de succes. Întâlnire între generații la Liceul Pedagogic „Taras Șevcenko”

Comisia Europeană a finalizat și publicat rezultatele primului proces de selecție din a doua rundă a alianțelor de universități care au încheiat primii trei ani de proiect.

Viitorul meu

Orele de pregătire suplimentară la care am participat  în cadrul proiectului ROSE m-au ajutat mult, m-au ambiționat și, astfel, mi-am propus să îmi schimb atitudinea față de învățătură și să îmi doresc să promovez examenul de bacalaureat.

“The Strategy is missing”, „La stratégie est disparue” … Dileme, temeri, dar și certitudini…

Diplomele europene comune sunt așteptate de către studenții noștri ROSE în următorii patru ani de acum înainte, poate mai puțin pentru studiile de licență, dar cu certitudine pentru studiile masterale.

BUNE PRACTICI ȘI POVEȘTI DE SUCCES ROSE

Povestea performanței este realizată din fiecare performanță a tuturor celor care direct sau indirect au fost implicați în acest proiect. Mă refer la performanțe despre care nu se vorbește foarte des.

Vise împlinite

Notele mici obținute la Evaluare națională le fură visul de a avea o diplomă de bacalaureat – pare prea greu, prea dificil, prea multă luptă.

Webinarul „Evaluare pentru învățare în ROSE”, susținut de prof. univ. dr. Romiță Iucu și de dr. Ciprian Fartușnic, primul eveniment din „Luna profesorilor ROSE”

Joi, 3 februarie 2022, echipa de comunicare a proiectului ROSE a organizat, ca parte a unei ample campanii de sensibilizare a profesorilor, atelierul „Evaluare pentru învățare în ROSE”, în încercarea de a identifica modalitățile de a face din evaluare o practică pedagogică care să sprijine evoluția și interesul elevului și al studentului pentru învățare.

Cel de-al doilea eveniment din „Luna profesorilor ROSE” a adus laolaltă peste 250 de cadre didactice. Programul ERASMUS+ și oportunitățile de finanțare europeană pentru dezvoltarea profesorilor

Luni, 7 februarie 2022, Oana Moșoiu, coordonator intervenții sistemice UMPFE din cadrul Ministerului Educației și Carmen Marcu, trainer și formator în cadrul programelor ERASMUS+, au prezentat, în cadrul unui webinar interactiv, oportunitățile de finanțare europeană care poate fi utilizată pentru dezvoltarea profesorilor.

Dacă doriţi să intraţi în contact cu mentorul care se ocupă de liceul dumneavoastră, scrieţi un e-mail la adresa mentorat[punct]sgl[at]therose[punct]ro. Pentru a lua legătura cu un monitor responsabil de licee, trimiteţi un e-mail la adresa monitorizare[punct]sgl[at]therose[punct]ro.

În situaţia în care doriţi să contactaţi unul dintre monitorii care se ocupă de granturile din universităţi sau facultăţi, scrieţi un e-mail la monitorizare[punct]sgu[at]therose[punct]ro.

Ghiduri pedagogice

În cadrul proiectului ROSE s-a pregătit o serie de ghiduri pedagogice pe teme de dezvoltare personală şi coaching, activităţi remediale şi de tutoriat, consiliere şi orientare profesională, dezvoltare socială şi emoţională şi educaţie inclusivă. Aceste ghiduri au rolul de a facilita implementarea activităţilor pedagogice pentru beneficiarii granturilor precum şi îmbunătăţirea abordărilor de predare-învăţare-evaluare.

Mai multe informaţii despre ghiduri pot fi accesate aici.