Proiectul ROSE în presă

Un nou lot de table interactive pentru liceele băcăuane

desteptarea.ro / 2021-09-23

CITEȘTE MAI MULTE

70.000 de euro au fost direcționați către Colegiul Național ,,Doamna Stanca”, în cadrul amplului proiect ROSE

salutfagaras.ro / 2021-10-06

CITEȘTE MAI MULTE

ANUNȚ RECRUTARE ELEVI ÎN GRUPUL ȚINTĂ al Proiectul privind Învățământul Secundar (ROSE) „MOTIVAȚIE PENTRU PERFORMANȚĂ!”

infopedadeva.ro / 2021-10-07

CITEȘTE MAI MULTE

Școli de vară, la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași! Elevii experimentează online viața de student!

bzi.ro / 2021-07-01

CITEȘTE MAI MULTE

Distribuirea in cadrul Liceului Tehnologic Turceni a 66 de laptouri acizitionate prin ROSE.
Constituirea grupelor pentru activitati remediale.

Pandurul.ro / 2021-09-13

CITEȘTE MAI MULTE

Școală de Vară on-line, dedicată elevilor de liceu, organizată de Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași
Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași (USVIași, fosta USAMV) organizează prima Școală de Vară on-line dedicată elevilor de liceu, în perioada 30 august – 12 septembrie 2021. Fiecare elev participant va primi un kit care cuprinde, pe lângă altele, o tabletă cu SIM de date, pe care să o folosească de-a lungul cursurilor și activităților on-line și, ulterior, ca instrument de optimizare a învățării la liceu și universitate

BZI.ro / 2021-08-26

CITEȘTE MAI MULTE

Școlile din comuna Agapia au trecut peste perioada de pandemie, desfășurându-și activitatea online pe platforma classroom, conform programului școlar, neîntâmpinând probleme din cauza lipsei dispozitivelor.
Prin proiectul ROSE, derulat în colaborare cu Banca Mondială, elevele de la liceu au primit 46 de laptopuri asigurând buna desfășurare a activității online.

Mesagerul de Neamt / 2021-08-13

CITEȘTE MAI MULTE

Școli de vară, la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași! Elevii experimentează online viața de student!
Au început școlile de vară pentru elevi la facultățile Universității Tehnice (TUIAȘI) „Gheorghe Asachi”, din Iași, organizate în cadrul proiectelor ROSE de tip punte, finanțate de Banca Mondială!
Prima astfel de inițiativă a debutat weekendul trecut la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, de la Universitatea Tehnică, fiind la a doua ediție și purtând numele I.Like.IT@ETTI.TUIASI.RO. Școala de vară de la ETTI a început sâmbătă, pe 25 iunie 2021, și se va încheia vineri, 9 iulie 2021, fiind desfășurată, în context pandemic, exclusiv online, la fel ca școlile de la celelalte 10 facultăți ale Politehnicii ieșene.
„Anul acesta, din grupul-țintă fac parte 25 de elevi ai Liceului «Mihai Eminescu», din Bârlad. Aceștia vor învăța despre aplicații ce utilizează Internet of Things, dar și cum să creeze pagini web, cum să realizeze o rețea de calculatoare și cum să modeleze și să simuleze circuite electronice. Elevii vor vizita în mod virtual campusul studențesc și platforma universitară, vor face un tur 3D al facultății, vor avea întâlniri cu două firme multinaționale cu sediul la Iași (Vitesco Technologies și Bitron Electronics Engineering), vor discuta cu studenții Ligii Studenților Electroniști și cu elevi participanți ai ediției din 2019, care, azi, sunt studenți ai facultății”, a declarat șef lucrări dr. ing. Daniel Mătăsaru, director al proiectului din partea facultății.

BZI.ro / 2021-07-01

CITEȘTE MAI MULTE

Horvath:
Liceele înscrise în proiectul educaţional ROSE au raportat o triplare a randamentului şcolar
Prof. Radu Jugureanu, Team leader asistenţă tehnică pentru proiectul ROSE, din partea Horvath: „Vorbim adeseori cu mândrie justificată despre olimpici, fără să spunem că ei reprezintă mai puţin de 1% dintre elevii României, dar ne este incomod să discutăm public despre copiii care chiar au nevoie de ajutorul şcolii şi al societăţii şi reprezintă mai mult de jumătate din totalul elevilor din România. Lor le este dedicat proiectul ROSE şi suntem foarte mândri de evoluţia pe care am constatat-o în ultimii patru ani. Mulţumesc, în numele colegilor mei care asigură asistenţa tehnică a proiectului, tuturor profesorilor implicaţi în ROSE. Munca şi efortul lor, prea puţin cunoscute, au o intensitate uriaşă, datorită căreia atât de mulţi adolescenţi şi tineri au învăţat că ar putea realiza mai mult decât ceea ce ei sau alţi oameni credeau că sunt capabili.”

Bursa / 2021-06-28

CITEȘTE MAI MULTE

Guvernul României a adoptat în ședința de astăzi, 24 iunie, proiectul de Hotărâre privind aprobarea prelungirii Programului naţional „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 251/2015 privind aprobarea Programului naţional „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate”.

Prelungirea implică o perioadă de 2 ani alocată implementării până la final a Programului naţional „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate”, respectiv până în 2024. În urma granturilor acordate liceelor și universităților, au fost obținute rezultate pozitive.

edu.ro / 2021-06-24

CITEȘTE MAI MULTE

Potrivit unui comunicat de presă transmis, joi, de Ministerul Educaţiei, prelungirea implică o perioadă de 2 ani alocată implementării până la final a Programului naţional ”Sprijin la bacalaureat, acces la facultate”, respectiv până în 2024.

news.ro / 2021-06-24

CITEȘTE MAI MULTE

Interviu cu primarul Petrică RUSCANU
Mai avem proiectul ROSE, care se va întinde pe durata a 3 ani. Am derulat activitățile remediale, respectiv, cursuri de pregătire la clasele a XI-a și a XII-a, pentru un grup țintă de 80 de elevi, 40 la a IX-a și 40 la XII-a, la obiectele de Bacalaureat: limba română, matematică și istorie.
Am primit de la Ministerul Educației, prin Inpectoratul Școlar, o serie de echipamente. Mai mult, am primit prin proiectul ROSE laptopuri, dar am primit și 100 de tablete cu internet pe doi ani de la primărie. Mai mult, 240 de tablete am primit și de la Minister, prin ISJ Neamț, iar prin prioectul ROSE, pentru că suntem liceu, în jur de 60 de laptopuri.
În privința altor proiecte, ne pregătim pentru o nouă serie. Unul derulat tot prin ROSE, altul cu Facultatea de Mecanică, din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” Iași. Urmează să constituim grupul țintă de 25 elevi la clasa a XI-a și încă o școală de vară cu Universitatea de la Suceava, pentru copii din clasele XI-a și a XII-a, tot câte 25 de elevi. Ne pregătim pentru perioada de vară. O să încercăm și noi să fim alături la cele două proiecte, pe care sperăm și avem asigurări de la Primărie și Consiliul Local că vor fi gata până în toamnă.

Mesagerul de Neamt / 06/26/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Interviu cu Cristina Bălăucă
Reporter: – Sunteţi parte a unui proiect cu profesori care oferă meditaţii gratuite elevilor care au rămas în urmă cu materia din cauza pandemiei. Sunt elevii interesaţi?

Cristina Bălăucă: – Da. Noi ne uităm pe numărul de vizualizări. Emisiunile sunt încărcate pe youtube şi acolo se vede numărul de vizualizări. Emisiunile din februarie au şi peste 3.000 de vizualizări. Mulţi elevi şi-a descărcat emisiunile şi le folosesc de mai multe ori pe laptopul personal. Suntem siguri că acum, în preajma examenelor, vor fi şi mai mulţi elevi interesaţi de aceste emisiuni.

Monitorul de Botosani/ 06/14/2021

CITEȘTE MAI MULTE

„Proiectul West Summer University este organizat prin colaborarea dintre Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) și Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT), beneficiind de finanțare prin intermediul Schemei de Granturi pentru Universități din cadrul Programului pentru Învățământ Secundar ROSE. UVT se regăsește printre universitățile care performează și în privința relației dintre comunitatea universitară și elevii din preuniversitar, iar calitatea programelor noastre de vară, adresate elevilor, a devenit binecunoscută în vestul țării. Îi așteptăm și în această vară pe elevii interesați și talentați, le promitem o vară universitară de neuitat, la UVT!”, a subliniat rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea.

Ziua de Vest/ 06/15/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Plata întârziată a orelor remediale – județele în care s-au terminat verificările și profesorii își pot primi banii restanți

Hotnews.ro / 06/14/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Profesorii nu și-au primit banii pentru orele remediale făcute încă din martie. Cîmpeanu le cere scuze: Garantez că vor fi plătite toate sumele

Hotnews.ro / 06/12/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Cum a ajuns directorul unui liceu tehnologic de la sat să fie premiat pentru Inovare în 2020: de la clubul de programare și robotică la digitalizarea administrației

Hotnews.ro / 05/16/2021

CITEȘTE MAI MULTE

De ce să mă înscriu la Liceul Tehnologic Energetic „Elie Radu”?
Cele mai importante proiecte desfășurate în școală:
Proiectul ROSE – elevilor li se oferă ore de pregătire suplimentară la disciplinele de bacalaureat pentru a crește procentul de reușită la acest examen, dar au acces și la consiliere și orientare profesională, consiliere psihologică, cerc tehnic și cerc de limba engleză.

RepublikaNews / 05/17/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Reamintim că aceste laptopuri au fost achiziționate de Ministerul Educației – Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă în cadrul Componentei 1 Intervenții sistemice și la nivelul liceelor, Subcomponenta Proiectul privind învățământul secundar ROSE, finanțat prin acord semnat de către Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Guvernul României. Aceste dispozitive le vor fi date în folosință gratuită elevilor care nu dispun de echipamente electronice proprii

CTNews / 04/08/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Profesorii ar putea primi până la 8000 de lei pentru toate orele remediale cu elevii lor. Câți bani au fost alocați pentru aceștia

Ziarul Unirea / 01/25/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat joi, 23 aprilie, ca autoritatile fac tot posibilul sa se plateasca orele pe luna martie pana de sarbatorile pascale. Acesta a spus ca a fost validat proiectul si ca de acum pot fi trimise solicitarile de plata.

Ziare.com / 04/24/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Echipamente de ultimă generaţie pentru Liceul Nicolae Bălcescu din Olteniţa

adevarul.ro / 04/02/2021

CITEȘTE MAI MULTE

“Facem tot posibilul să se plătească orele pe luna martie încă înainte de sărbătorile pascale, astăzi a fost validat proiectul deci de astăzi se pot transmite solicitarea de plată pentru 146.000 de elevi din învățământul primar și gimnazial și 90.000 de elevi din învățământul liceal, care erau oricum cuprinși într-o altă formă de decontarea orelor remediale”, a declarat Cîmpeanu.

sputnik.md / 04/25/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Tablele interactive au fost achiziţionate de către Ministerul Educaţiei, prin aplicarea prevederilor Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 3166/21.01.2021 privind criteriile de repartizare a laptopurilor achiziţionate de Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanţare Externă prin Proiectul privind învăţământul secundar – ROSE

adevarul.ro / 04/22/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Peste 800 de elevi lipsiţi de echipamente electronice pentru şcoala online au primit laptopuri noi

adevarul.ro / 04/22/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Subproiectul „Schimbă viteza și ia bacul!”, Proiect ROSE, derulat în perioada 2018-2022, prin care 60 de elevi din clasele de liceu beneficiază de activități de pregătire pentru a promova liceul și examenul de bacalaureat, activități de orientare școlară și profesională și activități extracurriculare, printre care și o excursie anuală la întreprinderi constructoare de automobile sau componente auto.

Mesagerul de Neamt / 04/10/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Achiziție de laptopuri și tablete
Ministerul Educaţiei va primi pe 4 februarie, prin proiectul ROSE, 60.000 de laptopuri şi sunt în derulare şi contracte de achiziţie pentru videocamere şi table interactive, a informat Cîmpeanu.

Digi24 / 01/28/2021

CITEȘTE MAI MULTE

În ce condiţii se pot desfăşura ore remediale şi în vacanţă. Argumentele pro şi contra programului

adevarul.ro / 03/31/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Cu două luni înainte de terminarea anului şcolar, începe distribuirea tablelor interactive

adevarul.ro / 21/04/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Peste o mie de laptopuri au fost distribuite de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Alba, din luna martie până acum, în școli din județ. Acestea vor fi folosite de elevi, în cadrul activităților remediale la școala online.

alba.ro / 04/02/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Peste o mie de laptopuri au fost distribuite de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Alba, din luna martie până acum, în școli din județ. Acestea vor fi folosite de elevi, în cadrul activităților remediale la școala online.

CTN News / 04/07/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Oficial, în România, 237.000 de elevi nu au avut acces la internet și 287.000 de copii nu au avut echipament tehnologic pentru a putea urma cursurile de învățământ în sistem online, ca urmare a restricțiilor impuse de epidemia de Covid-19.
Ce va face statul român pentru ca acești copii să recupereze materia pierdută?
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat într-un interviu acordat Știrile Pro TV că insituția pe care o conduce are în vederea aplicarea unor ”acțiuni remediale”, cu ajutorul cărora elevii care nu au putut învăța până acum să încerce să recupereze cursurile.

Știrile ProTV / 04/07/2021

CITEȘTE MAI MULTE

„Pe durata vacanţelor, se pot desfăşura activităţi remediale, inclusiv cu prezența fizică, pentru elevii din clasele liceale in cadrul subproiectelor finanțate prin Proiectul privind învățământul secundar – ROSE, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (5) din Ordinul comun al ministrului educaţiei şi ministrului sănătăţii nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, dacă la nivelul localității nu este depășită rata de infectare de 6/1000 de locuitori.”

Hotnews.ro / 03/29/2021

CITEȘTE MAI MULTE

11 școli de vară pentru liceeni în perioada iulie-septembrie 2021, organizate de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași / Se pot înscrie elevii ale căror școli sunt în proiectul ROSE

Edupedu.ro / 05/19/2021

CITEȘTE MAI MULTE

In cadrul interviului se prezinta obiectivele si activitatile Centrului de Consiliere si Orientare in cariera al Universitatii din Craiova ;
Mentionarea porgramului ROSE, cu ajutorul căruia au dotat centrul de consiliere cu foarte multă aparatură și softuri care permit să facă teste ca parte a activității de consiliere.

reporter24.info / 02/04/2021

CITEȘTE MAI MULTE

“Cîmpeanu, întrebat dacă a calculat cât costă implementarea măsurilor impuse prin ghidul de redeschidere a școlilor: Nu, pentru că sunt lucruri fără sens” ( articol aparut in urma sedintei de joi, 4 februarie)
« Reporter: O aproximație a totalului acestor cheltuieli, mă gândesc că v-ați pus pe foaie…
Sorin Câmpeanu: Nu, pentru că sunt lucruri fără sens”

-Menționarea programului ROSE de către ministrul educației în cadrul sedinței de joi „Sunt echipamente, spre exemplu, 60.000 de laptopuri care urmează să fie livrate, teoretic, începând cu 4 februarie, practic 12.000 de laptopuri prin programul ROSE au ajuns deja în inspectorate, să confirme colegii din inspectorate. Toate cele 8 loturi pentru achiziția acestor laptopuri totalizează 122,4 milioane de lei. Pot să vă fac un lung șir, dar nu știu dacă va fi relevant…”

edupedu.ro / 02/04/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Mentionarea proiectului ROSE in contextul Palnului National de Activitati Remediale, anuntate de ministrul educatiei; “O componentă foarte importantă, inclusiv cantitativ, este resursa financiară necesară pentru plata orelor de acțiuni remediale. V-am spus, sunt identificate fonduri europene și un proiect ROSE, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiect exact partea asta de acțiuni remediale în vederea combaterii abandonului școlar,” a spus Cîmpeanu.

edupedu.ro / 02/03/2021

CITEȘTE MAI MULTE

– Prezentare de infomatii privind dotarea cu laptopuri a 38 de unitati de invatamant din judetul Cluj; mentionarea numelor liceelor;
– Mentionarea proiectului ROSE si a obiectivului acestuia;
– Prezenta citatului Inspectorului scolar judetean al ISJ Cluj – Marinela Marc

Monitorul de Cluj / 02/01/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Infomatii privind dotarea cu laptopuri a 38 de unitati de invatamant din judetul Cluj; mentionarea numelor liceelor;
– Mentionarea proiectului ROSE si a obiectivului acestuia;
– Prezenta citatului Inspectorului scolar judetean al ISJ Cluj – Marinela Marc

clujcapitala.ro / 02/01/2021

CITEȘTE MAI MULTE

– Prezentare de infomatii privind dotarea cu laptopuri a 38 de unități de învățământ din județul Cluj; menționarea numelor liceelor;
– Mentionarea proiectului ROSE in titluL articolului si prezentarea obiectivului acestuia in cadrul articolului;
– Prezența citatului Inspectorului scolar județean al ISJ Cluj

Gherlainfo.ro / 02/01/2021

CITEȘTE MAI MULTE

– Prezentare de infomatii privind dotarea cu laptopuri a 38 de unitati de invatamant din judetul Cluj; mentionarea numelor liceelor;
– Mentionarea proiectului ROSE in titluL articolului si prezentarea obiectivului acestuia in cadrul articolului;
– Prezenta citatului Inspectorului scolar judetean al ISJ Cluj – Marinela Marc

dej.ro / 02/01/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Articol/ interviu in ton pozitiv despre efectele scolii on-line – cateva idei/ mesaje:
– Sugestie de activități asincron la fiecare 5-6 săptămâni de școală on-line.
– Includerea tehnologiei în educație a fost meritul unor profesori pionieri care au fost curajoși și curioși să introducă această dimensiune în activitatea lor de la clasă.
– Reconfigurarea relațiilor: profesori-elevi, părinți-elevi, profesori-părinți- pandemie a fost o bună perioadă pentru a înțelege, în mod direct, importanta acestor relatii in educatie;
– Evaluarea sa fie formativă,cu accent pe progres și mai puțin pe măsurare și comparare; abordarea unopr noi modalitati de evaluare( teste cu cărțile pe masă, autoverificare, verificare în pereche, proiecte colaborative); folosirea Google forms sau alte aplicații (kahoot!, de exemplu); sesiuni de feedback 1 la 1 cu elevii etc.
– Mult sprijin emoțional și sprijin în învățare, pentru a compensa lipsa contextului și factorilor specifici școlii cu privire la învățare, dar și lipsa relațiilor interumane, colegiale și de prietenie, specifice vârstei copilăriei și adolescenței.

Ziarul Lumina / 28/01/2021

CITEȘTE MAI MULTE

– Prezentare de infomatii privind dotarea cu laptopuri a 26 de unitati de invatamant din judetul Botosani; mentionarea numelor liceelor;
– Mentionarea proiectului ROSE si ale obiectivelor i acestuia;

bunadimineatabotosani.ro / 19/01/2021

CITEȘTE MAI MULTE

– articolul prezintă informații despre plata profesorilor pentru orele remediale;
– Mentionarea proiectului ROSE în cadrul articolului – „cel mai amplu si mai scump proiect in Educatie”;
Prezenta citatului ministrului Cîmpeanu ” O componentă foarte importantă, inclusiv cantitativ, este resursa financiară necesară pentru plata orelor de acțiuni remediale. V-am spus, sunt identificate fonduri europene și un proiect ROSE, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiect exact partea asta de acțiuni remediale, în vederea combaterii abandonului școlar. Or ceea ce planează ca și risc acum asupra populației școlare din România este creșterea abandonului școlar, care deja este un record în Europa. După ce că stăm rău, riscăm să stăm și mai rău și de asta sunt importante acțiunile remediale. Aceste acțiuni remediale le vor fi plătite profesorilor care vor preda”, a declarat Cîmpeanu, la un post de televiziune.

Monitorul de Cluj / 01/10/2021

CITEȘTE MAI MULTE

Mentionarea proiectului ROSE in cadrul articolului „Ministerul Educației va mai cumpăra prin împrumut de la Banca Mondială 74.000 de laptopuri pentru 1.100 de licee cuprinse în proiectul ROSE”

edupedu.ro / 08/05/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul invită elevii vrânceni să participe la scolile de vară din programul ROSE; numele programului este menționat în titlul articolului; detalii despre teme si date despre înscriere;

Jurnaldevrancea.ro / 05/19/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul prezintă informații despre scolile de vară derulate prin programul ROSE; detalii despre teme si date despre înscriere.

ZiarTarguneamt.ro / 05/15/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Articolulcontine Informatii detaliate despre obiectivele proiectului, asistenta tehnica, despre interventiile numarul de licee si proiecte in universitati ; prezentarea schemei de granturi ; ponderea liceelor ROSE ; aduce argumente solide pentru sustinerea educatiei( prezenta grafice, exemple de succes)

– ” proiectul acesta a reușit în foarte scurt timp să schimbe în bine soarta a zeci de mii de eleve și de elevi, care chiar aveau cea mai mare nevoie de ajutor” ( exemple- « masă caldă la prânz, în școală, pregătire suplimentară, un microbuz care să te ducă seara acasă etc »).
-Cateva cifre importante mentionate in articol( ex. creșterea procentului de promovabilitate din liceele ROSE cu 4,41 p.p., comparat cu o creștere cu doar 2,34 p.p. în celelalte licee)
– Cea mai mare creștere a procentului de promovare este în județul Călărași (+10,4 p.p.), Municipiul București având o creștere de 5,22 p.p.( exemple de succes)
-3 licee care au un indice de performanță superior celui național, creșterea cea mai spectaculoasă (+26,55 p.p.) înregistrându-se la Liceul Tehnologic „Retezat“ din Uricani, care a ajuns astfel la un procent de promovabilitate de 56,10%. ( exemplu de succes)

Tribuna invatamantului, numarul 3 / 04/03/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Articol amplu, pozitiv, prezentare exemple de buna practica privind cresterea procentelor de promovare la bacalaureat in cadrul liceelor ROSE; citate: „Este extrem de valoroasă această experiență pentru că se arată că dacă susții școala cu o sumă mică de bani pentru niște activități pe care directorii și profesorii pot să și le aleagă dintr-un meniu foarte larg, pentru că ei știu ce este mai bun pentru elevii lor, dacă ai această încredere în ei și le oferi instrumentele și îi și sprijini, este clar că vor fi rezultate( Mariana Moarcas, specialist in educatie, Banca Mondiala);
”Avem 9 profesori care participă la aceste cursuri remediale, plus consilierul școlar și un psiholog. E importantă că facem și consiliere vocațională. Munca acestor oameni care aduc niște copii de la nota 2 – media de intrare până la nota 6- media de promovare este una uriașă. După primul an de program avem 220 de copii care au făcut activități remediale”, a mai spus Mona Rudnic( directoarea Colegiului Tehnic Dinicu Golescu); „Sunt 70.000 de elevi de clasa a XII-a în școlile din proiect. Noi încercăm ca în proiect să beneficieze toată școala. De obicei, în medie, sunt 400 de copii pe liceu. Dar de fapt sunt câte 600- 700 care participă la program, pentru că vin mai mulți. Facem și consiliere școlară, facem și psihologie cu fiecare copil în parte”, a spus Radu Jugureanu pentru Hotnews, coordonator proiect Rose.

hotnews.ro / 02/17/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Informatii despre proiect, ton pozitiv; prezentare a proiectului si a liceelor din Harghita implicate in proiect;

Informatia Prahovei – editia print / 02/15/2020

CITEȘTE MAI MULTE

 Se doreste cresterea nivelului educational: sanse pentru copiii cu situatie defavorizata

Harghitanepe.eu / 02/14/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Titlu de impact: Proiectul care schimba vieti”, prezentarea proiectului;

Mesagerul de Covasna / 02/14/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Prezenta numelui proiectului in titlu; informatii relevant despre proiect( obiective, actiuni, buget)

Informația Hraghitei / 02/14/2020

CITEȘTE MAI MULTE

( un program care ajuta la cresterea calitatii educatiie cu ajutor financiar)

szekelyhon.ro / 02/13/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Profesorii formidabili si proiectul cu nume de floare salveaza viitorul elevilor

Observatorul de Covasna editia print / 02/13/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea liceelor din Harghita implicate in proiectul ROSE; ton pzoitiv, prezenta mesaje relevante

Ager Pres / 02/13/2020

CITEȘTE MAI MULTE

17 licee din Harghita incluse în proiectul ROSE

-rezentarea activitatilor proiectului; mesaj cheie: „ un procent in plus de absolvenți la bacalaureat înseamnă 15 procente in plus la PIB-ul tarii’, (Radu Jugureanu).

Radio Mureș / 02/13/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Articol pozitiv despre un liceu din Craiova, ca exemplu de liceu implicat in mai multe progarme cu finantatre externa; se mentioneaza si programul ROSE ca fiind ” cel mai important” : ” se dă o şansă elevilor din grupurile vulnerabile să beneficieze de activităţi suplimentare, susţinute din alte surse decât cele bugetare.Elevii sunt atraşi să rămână după orele de curs, prin asigurarea unei mese de prânz, pentru cei care nu au posibilităţi, oferindu-le şansa de a dialoga cu colegii lor.”

„Cuvantul libertatii”primul cotidian al Olteniei / 02/03/2020

CITEȘTE MAI MULTE

200 de milioane de euro (aproape) degeaba. Când educațional nu rimează cu funcțional”
Critica la adresa inspectoratului scolar Cluj: ” ați auzit de ROSE până acum? Nu, și asta pentru că ISJ Cluj nu l-a mediatizat. În presă nu au apărut decât întâmplătoare și rătăcite informații despre subproiectele elaborate de liceele județului. ISJ poate cheltui până la 20% din bugete pentru promovarea acestor proiecte!”
– “Efectele derularii sunt nesemnificative” ; – – mentioneaza obiectiv lista institutiilor de invatamant implicate in proiect

media9.ro / 02/01/2020

CITEȘTE MAI MULTE

Articol in ton pozitiv, prezentarea activitatilor proiectului; mesaj cheie: „ un procent in plus de absolvenți la bacalaureat înseamnă 15 procente in plus la PIB-ul tarii’, (Radu Jugureanu).

Opinia Buzău / 12/16/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articol pozitiv, titlu de impact” cel mai amplu proiect din educatie” prezentarea informatiilor relevante despre proiectul ROSE;

Campus Buzău / 11/12/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea informatiilor despre conferința județeana; poze din cadrul evenimentului;

Monitorul BT / 12/16/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea detaliată a proiectului; menționarea activităților importante, a prezentei si interventiei team leader-ului proiectului, Radu Jugureanu, alături de Mihaela Achihăiței (monitor) si Dorel Băitănciuc (mentor), precum si de prof. dr. Rodica Mighiu, Inspectoratul Școlar Județean Botoșani

Știri.botosani.ro / 11/22/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Mentionarea programului ROSE si a celor 28 de licee din Constanta inscrise in proiect; prezență citat Paloma Petrescu, asistent team leader ROSE( prezinta activitati, tip de cheltuieli, mentorat, mod de desfasurare proiect)

edu.manager.ro / 10/19/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezenta proiectului ROSE intr-o publicatia financiară; ton pozitiv cu accent pe impactul asupra carierei tinerilor

Angajatorii îşi pregătesc viitorii salariaţi în propriile laboratoare din universităţi

Ziarul financiar – editia print / 10/27/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul prezintă pe scurt obiectivul scolilor de vară în cadrul proiectului ROSE; prezenta numelui proiectului in cadrul titlului; articolul contine si un material video care prezinta imagini, precum si mărturii ale cursanților din cadrul scolii de vară de la Facultatea de Litere a Universității din Craiova;

TEL U Craiova / 07/18/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul prezinta situatia admiterii in liceu a elevilor din judetul Dolj; se mentioneaza porgramul ROSE astfel: ” …Mai avem şi programul Rose, prin care facem pregătire intensă cu elevii şi la care particip şi eu. Elevii care nu au învăţat sunt în situaţie de corigenţă. Sunt şase corigenţi la clasa a IX-a şi trei corigenţi la clasa a X-a. Se munceşte foarte mult la nivelul liceului şi se vede acest lucru şi prin rezultatele de la examenele naţionale..”( directorul Liceului Mihai Viteazul din Băilesti)

Gazeta de Sud / 07/16/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articol pozitiv; mentionarea programului ROSE in titlul articolului; prezentarea subproiectului ” Reusim impreuna” al Colegiului Tehnic „GHEORGHE CARTIANU” din Piatra Neamt

Ziarul Ceahlăul / 07/15/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea proiectului „Teoist” desfasurat la Facultatile de Teologie si Istorie din Iasi; mentionarea programului ROSE care include proiectul.

basilica.ro / 07/15/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentare scoala de vară;

oltenasul.ro / 07/08/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea elevilor care au luat note de 10 la bacalaurea im judetul Iasi; exemplu de succes, edificator pentru proiectul ROSE: Mihaela Coroabă, singura elevă cu media 10 la bacalaureat din afara municipiului Iasi, de la Liceul Tehnologic “Haralamb Vasiliu” Podu Iloaiei, își dorește să studieze medicina generală la UMF Iași,
Eleva afirmă că nu s-a pregătit în mod special pentru bacalaureat, însă au ajutat-o orele desfășurate online, dar și faptul că a putut participa la liceu la lecții de pregătire suplimentare la centrul deschis prin programul Rose.

Jurnalul Regional / 06/30/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul prezinta informatii despre scolile de vara derulate prin programul ROSE; detalii despre teme si date despre inscriere;

Ziarul de Iași / 06/04/2019

CITEȘTE MAI MULTE

 Mentionarea proiectului ROSE ca program al Universitatii din Craiova care” derulează 14 proiecte de tip ROSE – școli de vară care se adresează elevilor din mediul preuniversitar și care se derulează pe o perioadă de trei ani. „

EuroSud TV / 01/15/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul prezintă informații despre centrul de resurse si asistenta.

Radio Oltenia / 01/15/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Articol care oferă informații despre centrul de asistență din Craiova.

Ager Pres / 01/14/2019

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea informațiilor legate de proiect

Cuvantul liber- cotidian Tg. Mures / 05/11/2018

CITEȘTE MAI MULTE

Mentionarea proiectului ROSE în raportul prezentat de ministrul Liviu Pop

Mediafax / 01/07/2018

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea activităților din cadrul Scoli de vară, organizată de Facultatea de Teologie din Craiova

Gazeta de Sud / 08/31/2017

CITEȘTE MAI MULTE

Opt universitati organizeaza 20 de programe de vara de tip punte dedicate liceenilor prin Schema de granturi competitive pentru Universitati din proiectul privind Invatamantul secundar ROSE

Obiectiv mehedintean- editia print / 08/09/2017

CITEȘTE MAI MULTE

Articol despre scolile de vara; prezenta numelui proiectului in corpul articolului ( conform comunicat MEN)

Mediafax / 07/21/2017

CITEȘTE MAI MULTE

Articol despre scolile de vara; prezenta numelui proiectului in corpul articolului ( conform comunicat MEN)

Mediafax / 07/21/2017

CITEȘTE MAI MULTE

Articol scris cu ocazia lansarii unui proiect de tip ROSE; prezenta mesajelor relevante despre proiect.

graiul.ro / 11/23/2016

CITEȘTE MAI MULTE

Articol scris cu ocazia lansării unui proiect de tip ROSE în județul Maramures; prezența numelui proiectului chiar în titlul articolului; prezența mesajelor relevante despre proiect

junralulmm.ro/ 11/23/2016

CITEȘTE MAI MULTE

Prezentarea proiectului, numele proiectului in titlul articolului;

TELE U CRAIOVA/ 05/13/2016

CITEȘTE MAI MULTE

Un proiect pentru cresterea promovabilitatii la bacalaureat

Cuvantul libertatii ( primiul cotidian al Olteniei) / 05/12/2016

CITEȘTE MAI MULTE

A fost lansata schema de granturi pentru licee

Dambovita News / 05/12/2016

CITEȘTE MAI MULTE

Articol despre lansarea proiectului;

juridice.ro / 12/03/2015

CITEȘTE MAI MULTE

Articolul prezintă informa’ii despre 8 proiecte câstigate de Universitatea Babes-Bolyai în cadrul ROSE; prezența citat prorector Dan Lazăr” În condiţiile unei pieţe de muncă extrem de dinamice şi competitive, este foarte important ca viitorii studenţi să cunoască domeniul pe care-l vor aborda la nivel universitar. Doar în acest fel vom putea avea studenţi cu adevărat interesaţi de facultate, studenţi care să îşi finalizeze studiile şi care să se poată integra apoi pe piaţa muncii, iar Universitatea Babeș-Bolyai este o universitate care a ţinut cont întotdeauna de cerinţele reale ale pieţei muncii” .

News UBB / 12/03/2015

CITEȘTE MAI MULTE

Carmen Marcu

 

Carmen Marcu are o experiență de 16 ani de formare și dezvoltare contexte de învățare și resurse educaționale pentru tineri și adulți.
În cadrul programelor Tineret în Acțiune și ERASMUS+ a susținut formări în diferite țări din Europa în domeniile: comunicare, scriere si management de proiect, managementul voluntarilor și voluntariat corporatist, metode de învățare non-formală, evaluare de programe de învățare, mentorat si coaching.

Mirona Păun

Mirona Păun este psiholog clinician cu specializare in intervenția psihologică la copil, adolescent și familie, autor de cărți pentru copii, creator de conținut și fondatorul programului de educație emoțională Tzitzi-Poc. Are experiență de 16 ani în lucrul cu copiii în domenii precum entertaining, educație și psihoterapie, având perspective multiple asupra dezvoltării și evoluției acestuia în toate sistemele sale: familial, social și educațional.
Crede în potențialul creator al copiilor, în puterea jocului ca manieră de explorare a lumii interioare a copilăriei și în forța poveștilor.
Pe acest principiu a creat Tzitzi-Poc, un ecosistem dedicat familiei prin care încurajează copiii și părinții să se împrietenească cu emoțiile lor. Programul este recunoscut national și premiat pentru idea cu cel mai mare impact în societate. În 2021 a publicat și prima carte pentru copii: Tzitzi-Poc – Cel mai mare vis al copilăriei.

Mihaela Țîmpău

Mihaela Țîmpău este coordonatorul comunicării on-line în cadrul proiectului ROSE. De 4 ani, este partener în Tzitzi-Poc, un program de educație emoțională pentru copiii de 3-8 ani. Pasiunea Mihaelei pentru Social Media a dus la dezvoltarea unei comunități de peste 15.000 de părinți pe canalul de Instagram al acestui program. De asemenea, participă la dezvoltarea și organizarea programelor de educație pentru copii din zone defavorizate, prin Asociația Clasa Întâi.

Otilia Clipa

Este conferențiar universitar doctor în cadrul Facultății de Științe ale Educației, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava. Este absolventă a Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași promoția 1987- 1991 calificarea de învățător-educatoare. A finalizat Facultatea de Pedagogie în anii 1991-1996 și Facultatea de Psihologie, promoția 1996-2000, la Universitatea Al I Cuza din Iași. În cadrul aceleiași universități a absolvit studiile aprofundate în Educație Integrată și studiile doctorale în anul 2008 cu o teză care abordează Evaluarea din universitate.
Lucrează din anul 2000 la Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava și a dezvoltat o carieră în domeniul Științelor Educației prin coordonarea activităților educaționale de practică pedagogică, a multor activități extracurriculare și a predării cursurilor de Teoria si metodologia evaluării, Psihopedagogia Jocului, Metodologia cercetării, Politici educaționale și sociale și a Proiectelor educaționale.
A coordonat apariția a peste 18 cărți, 12 capitole la edituri recunoscute naționale și internaționale și peste 60 de articole publicate în reviste de specialitate.
A coordonat și a făcut parte din echipe ale proiectelor de cercetare și formare (20 proiecte naționale și europene).

Maria-Doina Schipor

Este conferențiar universitar doctor în cadrul Facultății de Științe ale Educației din Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, a urmat cursurile de masterat în Analiză și intervenție psihosocială și a obținut titlul de doctor în Științele educației în cadrul Universității ”Al.I. Cuza” Iași. Are 23 de ani de experiență didactică la nivel universitar, predând disciplinele Psihologia educației, Psihologia dezvoltării, Psihopedagogia copiilor cu dificultăți de învățare și tulburări de comportament, Abordari umaniste în consiliere. Este autor a trei cărți și a publicat peste 50 articole în reviste de specialitate. A participat în 17 proiecte și are peste 10 ani de experiență în consiliere și psihoterapie.

 

Cătălin Feier

Sunt Cătălin Feier, student anul II în cadrul Facultăţii de Litere, Istorie şi Teologie, specializarea română-engleză. Am ales această specializare pentru că am o pasiune pentru literatură şi în acelaşi timp pentru interacţiunea umană. Încă din mediul preuniversitar am sesizat că dau dovadă de iscusinţă în explicarea şi simplificarea noţiunilor pentru colegii mei. Consider că am un anumit nivel abstractizare, înţelegere şi interes pentru aprofundarea a tot ceea ce ţine de limbă şi literatură și exercitam în special un interes major pentru literatura universală.
În ceea ce priveşte modul de predare, el a fost, bineînţeles, online, având în vedere contextul pandemic. Pot afirma că au apărut şi impedimente (conexiune precară la rețeaua de internet, lipsa energiei electrice şi mulţi alţi factori externi) care au creat o problematică în ceea ce priveşte procesul de predare, învățare și evaluare. Cu toate acestea, au existat şi numeroase avantaje (dezvoltarea competenţelor digitale, a abilităţi de adaptabilitate faţă de contexte neprevăzute şi posibilitatea conectării indiferent de locaţie). În acest context, proiectul ROSE a fost un sprijin pentru mine.

Văetiți Maria

Studentă în anul III la două programe de studii universitare de licență în cadrul Universității de Vest din Timișoara, la Facultatea de Sociologie și Psihologie: Psihopedagogie Specială, în cadrul Departamentului de Științe ale Educației, și Psihologie, în cadrul Departamentului de Psihologie.
Student tutore coordonator în cadrul Programului Peer-to-Peer Tutoring în anul universitar 2021-2022.
Organizator a cinci ediții ale evenimentului „Lecția de empatie” în cadrul Departamentului de Științe ale Educației și moderator în cadrul a patru ediții.
Student tutore în cadrul Programului Peer-to-Peer Tutoring în anul universitar 2020-2021. A obținut locul al doilea la nivel de universitate la Gala Peer to Peer Tutoring 2020-2021.
Membru al echipei de promovare a Facultății de Sociologie și Psihologie în anii universitari 2020-2021 și 2021-2022.
Membru în Asociația Studenților la Psihologie și Sociologie în anul universitar 2020-2021.
Absolventă a Colegiului Național „Frații Buzești” din Craiova, profilul Științe ale Naturii.
A participat la diverse concursuri și olimpiade pe parcursul învățământului preuniversitar.
Absolventă a Școlii Populare de Arte și Meserii „Cornetti” din Craiova.

Conf. univ. dr. Claudia Crișan

Director grant: AG 307/ /SGV/PV/III – Experiențe Universitare Clujene
Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Științe ale Educației
Pe parcursul carierei didactice am coordonat 3 proiecte instituționale și am făcut parte din echipa de implementare în mai mult de 25 de proiecte, dintre care 2 de cercetare.
Publicații: 3 cărți autor unic, numeroase capitole de carte și articole de specialitate publicate la nivel național și internațional.
Interesul pentru persoanele aflate în dificultate, reprezintă cheia activității mele didactice, publicistice și de cercetare. Am căutat în permanență cele mai eficiente metode de integrare școlară și profesională a persoanelor cu CES sau a celor cu risc crescut de excluziune, aspecte pe care le evidențiez în cadrul cursurilor, prelegerilor, cercetărilor și a proiectelor împlementate.
Consider ca mediul educațional ar trebui să fie perceput de către fiecare elev ca fiind o competiție cu sine însuși și mai puțin cu ceilați, iar rolul actorilor educaționali este de a-i sprijini să devină în fiecare zi mai buni decât ieri. În acest fel învățarea s-ar focusa pe proces și pe produs, iar școala ar căpăta un alt sens. Dezvoltarea unui copil este un maraton nu un sprint.

Mihai Copăceanu

Mihai Copăceanu este psiholog, doctor în medicină, autor, specialist în adicții.
A aprofundat studiile de psihologie prin burse de cercetare la Universitatea din Bologna, la Colegiul Balliol (Universitatea Oxford) şi la Universitatea din Londra. A absolvit un program masteral în adicţii la Institutul de Psihiatrie din cadrul King’s College din Londra.
A publicat 7 cărți, ultimele fiind:
Ghid de supraviețuire în pandemie. 500 de sfaturi de la adolescenţi pentru adolescenţi şi părinţi (Ed. Polirom, 2020)
Sex, alcool, marijuana şi depresie în rândul tinerilor din România. Studiu naţional cu participarea a peste 10.000 de tineri şi 1.200 de părinţi (Editura Universitară, 2020)
Dependenţa sexuală (Editura Medicală, 2018)
Drogurile. O carte obligatorie (Editura Eikon, 2018)

Conf. univ. dr. Delia Muste

Asistent Manager: AG 307/ /SGV/PV/III – Experiențe Universitare Clujene
Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Științe ale Educației
În cadrul Sub-proiectului cu titlul “Experiențe Universitare Clujene – formare, dezvoltare și explorare vocațională în domeniul Psihologie și Științe ale Educației (EUC)” dețin rolul de asistent manager, însă, de-a lungul timpului am făcut parte din 6 astfel de proiecte la nivelul Facultății de Psihologie sau in cadrul altor Facultăți.
Domeniile mele de interes presupun o corelare între componenta academică (prin cursurile din cadrul modulului de pregătire a profesorilor, cursuri de Pedagogia comunicării, alternative educaționale, antreprenoriat în educație) și componenta practică (prin permanentul contact cu cadrele didactice din învățămîntul primar și preșcolar, dar și cu elevii aflați în pregătire profesională pedagogică), prin intermediul Centrului de Consiliere Profesională si Consultanță Pedagogică, în care dețin rolul de Coordonator a departamentului de Consultanță pedagogică.

Cengeri Denisa Francesca

Beneficiar al Școlii de Vară – EUC – 2020.
Absolventă a Colegiul Național Pedagogic ,,Gherorghe Lazăr”, Cluj-Napoca. În prezent sunt studentă în anul I la Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Psihopedagogie Specială.
Dragostea față de copii și jocurile copilăriei mele, în care deseori jucam rolul educatoarei sau învățătoarei, au constituit motivele înscrierii mele la liceul pedagogic pentru a deveni educatoare. Sunt o persoană ambițioasă, sociabilă, foarte sensibilă, serioasă și dornică de a învăța în fiecare zi câte ceva nou. Îmi place mult să zâmbesc, prin zâmbet apropii oamenii. Sunt pasionată de autocunoaștere și dezvoltare personală. În timpul liber îmi place să ascult muzică și să citesc.

ROMIȚĂ IUCU

Președintele Consiliului de Orientare și Analiză Strategică al UB, prof. univ. dr. Romiță Iucu este, începând cu anul 1996, cadru didactic la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București.

Are o licenţă în pedagogie, cursuri postuniversitare, masterale şi titlul de doctor în Științele Educației obţinut la Universitatea din București în anul 1999. A urmat cursuri de specializare la Universitatea Liberă din Berlin și a fost bursier FICE la L’Ecole des Hautes Etudes Sociale, Lausanne.

La nivel internațional este membru al The International Hall of Fame of Adult and Continuing Education din 2011. Coordonează, începând cu anul 2010, rețeaua europeană ENTEP, European Network on Teacher Education Policies, fiind membru al acesteia din 2006.

Prof. univ. dr. Romiță Iucu a fost expert în cadrul Comisiei Europene pe diferite paliere, Thematic Working Group on the Professional Development of Teachers (2010), membru în Executive Board (2006 – 2010) - CEI – Central European Initiative, membru EC (2006 – 2010) Cluster „Teachers and Trainers”, în 2006 a făcut parte din Grupul de lucru „Bologna Tree Cycles” iar în perioada 2005 – 2009 a fost membru al Grupul de lucru „Indicators for teacher and trainers”.

Frankel Orly

Beneficiar al Școlii de Vara – EUC – 2020.
Absolventă a Colegiul Național Pedagogic ,,Regele Ferdinand” Sighetu-Marmației. În prezent sunt studentă în anul I Olanda, HU University of Applied Sciences, Ultrecht, Specializarea – Teaching education in English, secondary school.
Sunt o fire delicată, iubesc tot ce ține de artă, lectură, muzică, pictură, natură. Pot să spun că sunt o persoană pozitivă, care muncește din greu stabilindu-și constant obiective realiste pe care urmăresc să le ating.

CIPRIAN FARTUȘNIC

Doctor în ştiinţele educaţiei din 2008 la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universității din București cu teza „Participarea societăţii civile la reforma învăţământului din România: rolul organizaţiilor nonguvernamentale”, dr. Ciprian Fartușnic este, în prezent, cercetător științific la Unitatea de Cercetare în Educație, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.

Are o licență în filosofie, obținută în 1998, la Facultatea de Filosofie a Universității din București și o diplomă de master, din 2000, obținută în cadrul aceleiași facultăți.

Membru fondator şi expert educaţional în cadrul unor organizaţii non-guvernamentale active în domeniul educaţiei (TEHNE – Centrul pentru Inovare în Educaţie, ODIP- Observator pentru Dezvoltarea Invăţării Permanente), dr. Ciprian Fartușnic a fost, de-a lungul carierei, și consultant în cadrul unor proiecte ale Băncii Mondiale, ale Reprezentanţei UNICEF România, ale Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, ale Agenţiei Naţionale de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar sau ale Agenţiei Naţionale pentru Calificări.

OANA MOȘOIU

Titular al cursurilor de Teoria și metodologia evaluării educaționale, Politici sociale pentru copil și familie și Pedagogie socială în cadrul Facultății de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universității din București, lect. univ. dr. Oana Moșoiu este, începând din 2017, trainer pentru educație nonformală și tineret, dar și formator în cadrul unor proiecte precum Tineret în Acțiune sau Erasmus+.

Lect. univ. dr. Oana Moșoiu are o diplomă de licență obținută la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București, este absolventă a masteratului Managementul și Evaluarea Organizațiilor și Programelor Educaționale și deține o diplomă de doctor obținută la aceeași facultate.

De asemenea, lect. univ. dr. Oana Moșoiu este consultant în educație, formare și dezvoltarea resurselor umane în cadrul unor organizații precum Autoritatea Națională pentru Calificări, UNICEF, CNDIPT, Fundația Noi Orizonturi, Federația VOLUM sau Consiliul Național al Elevilor.

ANCA NEDELCU

Titular al cursurilor de Managementul instituţiilor de învăţământ, Educaţie interculturală şi Comunicare şi negociere interculturală, Profesorul reflexiv și Educaţie Media, prof. univ. dr. Anca Nedelcu este cadru didactic la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București.

Este prodecan, responsabil cu managementul calității și relații internaționale și face parte din echipa de coordonare a Programului de studii masterale „Strategii inovative de învăţare. Masterat didactic”.

Domeniile de interes profesional şi de cercetare vizează problematica echității şi diversității şi reflexivității în educație, managementul educațional, influența vechilor şi noilor media în educație.

A urmat cursuri de specializare la Universitatea din Amsterdam, Olanda, este formator acreditat prin programul „Advanced Training of Trainers in Europe” derulat de Consiliul Europei şi Comisia Europeană, consultant educațional; a coordonat numeroase proiecte de cercetare – dezvoltare, lucrând în colaborare cu instituții ca: Banca Mondială, UNICEF, UNESCO, Ministerul Educației, Centrul Educația 2000+, Agenția Națională pentru Romi etc.

GELU DUMINICĂ

Sociolog și director al Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, Gelu Duminică este, în din 2013, cadru didactic la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București.

A fost consultant al Agenției Naționale pentru Romi din cadrul Guvernului României între anii 2006 și 2007, iar între anii 2000 și 2020 a contribuit ca expert și manager la peste 50 de proiecte de dezvoltare comunitară și incluziune socială în zone defavorizate.

Totodată, Gelu Duminică a fost Membru al Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Riscurilor Sociale și Demografice, membru al Consiliului Economic și Social (ca reprezentant al societății civile) și membru al consiliului de conducere a filialei București a Colegiului Național a Asistenților Sociali din România.

În ultimii 10 ani Gelu Duminică a publicat, ca parte a echipei Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, 14 studii și rapoarte care tratează problemele romilor și a coordonat mai multe proiecte care au vizat de incluziunea socială a minorităților rome, finanțate de Uniunea Europeană, Banca Mondială sau ONU.

Doina Grasu

Psihoterapeut specializat în psihoterapia cognitiv-comportamentală și psihoterapia Imago, Doina Grasu a urmat, după absolvirea cursurilor de licență și masterat la București, o serie de cursuri, workshop-uri și ateliere care au condus la definirea sa profesională.
Printre domeniile sale de interes se regăsesc, pe lângă psihoterapia cognitiv-comportamentală, psihoterapia individuală, psihoterapia pentru copii si adolescenți, consilierea psihologică, dezvoltarea personală sau evaluarea psihologică în organizații.
Membră a Colegiului Psihologilor din România, a Asociației de Hipnoză și Psihoterapii Cognitiv-Comportamentale, a Organizației Imago din Marea Britanie și a International Schema Society of Schema Therapy, Doina Grasu își desfășoară practica clinică în cabinetul privat din București, unde lucrează în special pe probleme de relaționare, comunicare și sexualitate.

ANDREEA VASILIU

Membru fondator și președinte al Asociației Outer EDU - organizație non-profit dedicată programelor care susțin elevii, profesorii și părinții din școlile de stat, Andreea Vasiliu este, în prezent, implicată activ în platforma de dezvoltare personală și relațională www.hranitor.ro pe care a fondat-o din dorința de a promova resursele esențiale pentru starea de bine și buna funcționare personală.
Consilier de dezvoltare personală și relațională pentru adulți si adolescenți, terapeut de experiențiere somatică și psiholog în formare, Andreea s-a dedicat, în ultimii ani, în exclusivitate unor proiecte educaționale cu acoperire națională, susținând inițiative prin care au fost organizate conferințe pentru sute de cadre didactice și directori de școli. De asemenea, a făcut parte din conducerea primei școli internaționale din România care a fost fondată pe principiile de dezvoltare socio-emoțională și de dezvoltare a caracterului în egală măsură cu principiile academice.

În 2018 a fost numită de Forbes România „education provacateur" și inclusă în cohorta de trendsetteri pentru educație a grupului de millennials care caută soluții de promovare a educației pe parcursul întregii vieți și de adaptare a sistemului educațional la capacitățile, nivelul de comunicare și potențialul Generațiilor Z & Alpha.

Conf. univ. dr. Valy Ceia

Doctor în filologie, conferențiar universitar în cadrul Universității de Vest din Timișoara, la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie, unde predă discipline din sfera literaturii latine. Din 2012 prodecan responsabil cu activitatea de cercetare și cu calitatea. Profesor invitat al Universității din București, la programul de studii de Filologie clasică.
Stagii de formare profesională, în domeniile calității, cercetării, învățământului superior.
Conducător de echipe de lucru și de proiecte: manager al unui proiect ROSE, responsabilă a unui pachet de lucru în cadrul proiectului Erasmus+ UNITA–Universitas Montium, vizând construirea unei alianțe universitare europene.
Secretar științific în Comisia Națională pentru limbi clasice și neogreacă din subordinea Ministerului Educației.
Membră în Grupul de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru limba latină din subordinea Ministerului Educației, CNPEE.
Evaluator național pentru burse de studii în străinătate, domeniul Filologie, al Ministerului Educației, Agenția de Credite și Burse de Studii.
Vicepreședintă a Comisiei Naționale a Olimpiadei de limbi clasice și membră a comisiei de selecție a reprezentanților pentru concursurile internaționale: Certamen Ciceronianum (Arpino, Italia), Certamen Horatianum (Venosa, Italia), Certamen Ovidianum Sulmonense (Sulmona, Italia).
Director al programului masteral Studii romanice: culturale și lingvistice (latină, franceză, italiană, spaniolă).
Președintă a filialei din Timișoara a Societății de Studii Clasice.

IOAN MICLEA

Membru în echipa de comunicare a proiectului ROSE, Ioan Miclea este specialist în comunicare și lucrează, de peste 4 ani, în Direcția Comunicare și Relații Publice a Universității din București, unde se ocupă de organizarea de evenimente, de comunicarea în mediul on-line, precum și de relația cu mass-media și cu stakeholderii instituției.

Absolvent de licență și masterat al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) din cadrul Universității din București, Ioan Miclea este, în prezent, doctorand al aceleiași instituții, cu o temă centrată pe comunicarea de criză. În paralel, a susținut și susține, în cadrul FJSC, seminare de Introducere în Sistemul Mass-Media, Introducere în Relații Publice sau Organizare de evenimente, propunând studenților o abordare non-formală de predare, centrată pe crearea de experiențe practice, din dorința de a-i motiva să devină specialiștii de mâine.

Dezvoltare socială și emoțională. Ghid pentru licee

Autori: Adrian Opre (coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribuție voluntară), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei
Recenzie științifică: prof. univ. dr. Anca Nedelcu şi lect. univ. dr. Oana Moșoiu, Universitatea din București
ISBN 978-973-0-31959-0

Evaluând integrativ obiectivele proiectului ROSE și coroborându-le cu diversitatea nevoilor pe care le au adolescenții din instituțiile de învățământ din România, acest ghid are o dublă utilitate. Pe de-o parte, el este un instrument care vine în sprijinul cadrelor didactice din liceele care se confruntă cu risc de abandon școlar sau care se află în comunități dezavantajate. Pe de altă parte, acest ghid poate servi tuturor celor interesați să dezvolte abilitățile non-cognitive la adolescenți și tineri (specialiști din organizații non-guvernamentale, asociații, centre de specialitate etc.). Altfel spus, obiectivul nostru a fost ca acest ghid să reprezinte un instrument util tuturor actorilor preocupați de dezvoltarea sănătoasă a adolescenților și a tinerilor din România.

Consiliere și orientare profesională. Ghid pentru licee

Autori: Nicoleta Lițoiu
Recenzie științifică: Conf. univ. dr. Cosmina Mironov, Universitatea din București şi cercetător Petre Bodnariuc, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
ISBN 978-973-0-31895-1

Ghidul de mai sus a fost elaborat pentru acele cadre didactice din mediul preuniversitar liceal care, având la dispoziție resurse limitate în raport cu nevoile elevilor, manifestă o preocupare constantă pentru identificarea și implementarea unor acțiuni eficiente în domeniul consilierii și orientării profesionale. Aceste cadre didactice, cu un istoric educațional eterogen și cu diferite specializări, au în comun interesul consecvent de a oferi elevilor exemple de bună practică în domeniul consilierii și orientării și oportunități de participare la activități școlare și extrașcolare în care să-și exerseze abilitățile necesare, care să-i ajute să ia cele mai potrivite decizii pentru parcursul lor educațional și profesional.

Dezvoltare personală și coaching. Ghid pentru licee

Autori: Adrian Opre (coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribuție voluntară), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei. Contribuții la cap. VI. Comunicarea și cap. VIII. Munca în echipă, Carmen Maria Chișiu
Recenzie științifică: cercetător Speranța Țibu, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație şi lect. univ. dr. Oana Moșoiu, Universitatea din București
ISBN 978-973-0-31951-4

Ghidul se adresează tuturor cadrelor didactice, indiferent de specialitatea pe care o au, sau de disciplina predată, dar și consilierilor școlari. Prin urmare, în elaborarea lui ne-am preocupat ca acesta să conțină atât o bună fundamentare teoretică necesară unei corecte înțelegeri a fiecărei competențe dezvoltate, cât și activități elaborate “ad hoc”, care includ toate componentele necesare unei utilizări imediate, fără a fi necesare completări. Mai mult, pornind de la aceste exemple de activitate și de la conținuturile lor, puteți - iar noi vă încurajăm în acest sens - să dezvoltați și altele. Mai precis, puteți să creați propriile dumneavoastră activități, răspunzând în mod specific unor contexte educaționale sau unor particularități ale grupului țintă. Desigur, acest demers va fi încununat de succes dacă, în prealabil, parcurgeți cu atenție suportul teoretic și valorificați informațiile cheie pe care le puteți extrage din alte lecții similare.

Educație incluzivă. Ghid pentru licee

Autori: Maria Kovacs
Recenzie științifică: Prof. univ. dr. Cătălina Ulrich Hygum, Universitatea din București şi prof. Gabriela Droc, inspector, Ministerul Educației și Cercetării
ISBN 978-973-0-31897-5

Acest ghid dorește să contribuie la atingerea rezultatelor scontate ale proiectului ROSE care vizează schimbarea dinamicii organizaționale a liceelor (comunicarea pe orizontală și pe verticală între actorii relevanți: elevi, cadre didactice, părinți, directori, reprezentanți ai comunității etc.), îmbunătățirea proceselor de facilitare a învățării și asigurarea accesului elevilor din grupurile vulnerabile la învățare de calitate. De asemenea , ghidul este menit să sprijine actorii educaționali din licee – cu precădere persoanele din echipa de management a școlii și profesorii, în special echipele proiectelor care beneficiază de finanțare din proiectul ROSE – în demersurile strategice de îmbunătățire a calității serviciilor educaționale și a experiențelor de învățare oferite fiecărui licean și de realizare a educației incluzive. Rolul principal al ghidului este să contribuie la transpunerea în realitate a mesajului: învățarea, ca proces și ca rezultat, contează în mod egal în cazul fiecărui licean.

Activități remediale și de tutorat. Ghid pentru licee

Autori:Carmen Maria Chișiu (coord.), Mariana Norel, Mihaela Neagu, Alina Bratu, Cristina Petre Ghiță, Valer Cerbu, Lucica Ababei, Klaus Nicolae Micescu, Alina Bărăian, Monica Păduraru, Alin Tomoescu
Supervizare metodologică și integrare: Gabriela Noveanu, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație
ISBN 978-973-0-31955-2

Ghidul privind activități remediale și de tutorat oferă profesorilor suport teoretic și practic pentru activitățile de remediere, pe parcursul celor patru ani de studiu, prin activitățile de predare-învățare-evaluare de la clasă, prin activități suplimentare realizate pe grupe de elevi sau prin programe individuale, ca sprijin pentru sporirea interesului și motivației în învățare. ,,Profesorii, spune John Hattie, sunt factorii cu cea mai mare influență asupra învățării” (2014). Îmbrățișând această idee, considerăm că este necesară o regândire a experiențelor de învățare pe care profesorii le oferă liceenilor, care au nevoie să exploreze, să descopere, să ia decizii legate de propria formare, care au nevoie de independență, care așteaptă să fie surprinși de ceea ce profesorul le oferă ca material de învățare, care nu mai sunt dispuși să depună efort, fără să simtă ca rezultat progresul personal. Dorim ca acest ghid să ofere o nouă abordare a învățării școlare, a modului de relaționare elev – elev, elev – profesor.

Dezvoltare personală și coaching. Ghid pentru universități

Autori:Adrian Opre (Coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribuție voluntară), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei. Contribuții la cap. VI. Comunicarea și cap. VIII. Lucrul în echipă, Carmen Maria Chișiu
Recenzie științifică: cercetător Speranța Țibu, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație şi lect. univ. dr. Oana Moșoiu, Universitatea din București
ISBN 978-973-0-31953-8

Acest ghid este cu atât mai util cu cât pregătirea studenților și a tinerilor pentru o carieră de succes și o viață personală de care să fie satisfăcuți, nu mai este susținută exclusiv de bagajul de cunoștințe teoretice și, respectiv, de deprinderile practice acumulate în anii de școală. Studenții din anul I de facultate au nevoie ca universitatea să le ofere în continuare cadrul de dezvoltare a unui set de abilități non-cognitive (stabilitate și control emoțional, motivație intrinsecă, reziliență, învățarea autoreglată), să încurajeze o comunicare deschisă, promptă, pozitivă, să creeze un climat care să asigure siguranță, validare emoțională și academică, interacțiunea eficientă între toți participanții la actul educațional (studenți, profesori, consilieri, conducerea instituției).

În acest context, prin intermediul acestui ghid, proiectul ROSE (Romania Secondary Education Project), oferă o modalitate concretă și viabilă menită să sprijine eforturile cadrelor didactice de a forma în rândul tinerilor unele abilități precum: autonomia, comunicarea, lucrul în echipă, autocunoașterea.

Dezvoltare socială și emoțională. Ghid pentru universități

Autori:Adrian Opre (coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribuție voluntară), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei
Recenzie științifică: prof. univ. dr. Anca Nedelcu şi lect. univ. dr. Oana Moșoiu, Universitatea din București
ISBN 978-973-0-31957-6

Prezentul ghid își propune să ofere actorilor cheie din domeniul educației terțiare (cadre didactice, consilieri psihologici/vocaționali, manageri educaționali etc.) un material suport consistent însoțit de o strategie viabilă pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor. Cu ajutorul acestora, venim în spijinul cadrelor didactice universitare și al personalului din centrele de consiliere pentru studenți, care își asumă implemementarea unor programe de dezvoltare personală adresate tinerilor din anul I de facultate.

Evaluând integrativ obiectivele proiectului ROSE și coroborându-le cu diversitatea nevoilor pe care le au studenții din instituțiile de învățământ superior românesc, acest ghid are o dublă utilitate. Pe de-o parte (în primul rând), el este un instrument care vine în sprijinul instituțiilor de învățământ superior care se confruntă cu risc de abandon universitar și care înțeleg că tinerii au nevoie și de abilități de tip ”soft-skills” pentru a finaliza studiile universitare, nu doar de cunoștințe teoretice și practice din domeniul de specialitate ales. Pe de altă parte, acest ghid poate servi tuturor celor interesați de dezvoltarea abilităților non-cognitive în rândul tinerilor (specialiști din organizații non-guvernamentale, asociații, asociații studențești, centre de specialitate etc.). Altfel spus, obiectivul nostru a fost ca acest ghid să fie un instrument util pentru toți actorii preocupați de dezvoltarea sănătoasă a tinerilor din Romania.

Liliana Preoteasa

Director general

Profesionist cu o bogată experienţă profesională în domeniul educaţiei, cu studii avansate în matematică. De peste 15 ani director general pentru învățământul preuniversitar, cu responsabilități în elaborarea politicilor, organizarea examenelor naționale, elaborarea și implementarea curriculumului, inspecția școlară, concursurile școlare și activitățile extrașcolare etc. În prezent este directorul Unității pentru Managementul Proiectelor cu Finanțare Externă din Ministerul Educației, responsabil cu implementarea proiectului ROSE.

Daniela Cristina Ghiţulică

Director adjunct / coordonator tehnic

Peste 25 de ani de experienţă profesională în domeniul educaţiei şi al managementului de proiect la nivel internaţional şi naţional şi cu o carieră didactică de peste 25 de ani în învăţământul universitar. Studii superioare şi postuniversitare în ştiinţa şi ingineria materialelor şi inginerie economică, doctorat în inginerie chimică.

Tatiana Stuparu

Director adjunct / specialist management financiar

Peste 15 ani de experienţă în implementarea de proiecte cu finanțare rambursabilă, 5 ani de experienţă în implementarea de proiecte cu finanțare nerambursabilă (Fonduri Structurale Europene), aproape 10 ani de experienţă ca director economic. Coordonarea activităților de management financiar. Studii superioare şi postuniversitare în domeniul economic.

Oana Monica Moşoiu

Coordonator intervenţii sistemice

Peste 20 ani de experienţă în domeniul educațional, formator şi consultant educațional cu experienţă în design de programe şi intervenții educaționale. Coordonarea activităților propuse ca intervenție la nivel de sistem educațional: elaborarea curriculumului pentru liceu, îmbunătățirea calității evaluării și examenelor, formarea cadrelor didactice și a directorilor liceelor în domeniul curriculumului şi îmbunătățirea calității predării-învățării-evaluării. Lector universitar cu licență în științele educației, master în management și evaluare educațională şi doctorat în științele educației.

Silviu Cristian Mirescu

Coordonator monitorizare şi evaluare

Peste 40 de ani de experienţă în domeniul educaţiei şi al proiectelor cu finanţare internaţională şi naţională. Studii superioare în ştiințe administrative, doctorat în științe inginerești, licență inginerie electrică. Profesor cu largă experiență în învățământul preuniversitar, activează în cadrul Ministerului Educaţiei din iunie 1998. În perioada 2006-2016 a coordonat Centrul Național de Evaluare și Examinare și a îndeplinit și funcția manager de proiect PISA și TALIS în cadrul studiilor realizate de OECD.

Nicoleta Mihaela Baciu

Expert schemă granturi preuniversitar

Peste 15 ani de experienţă în managementul proiectelor de dezvoltare a resurselor umane şi educaţie. Participare în pregătirea schemei de granturi pentru licee şi a proiectelor de tip grant şi în evaluarea și contractarea acestora de către liceele beneficiare. Responsabilităţi de monitorizare/raportare tehnică și financiară a granturilor, de suport şi asistenţă tehnică pentru monitori şi beneficiarii de granturi; membră în comisiile de selecție a experților din cadrul proiectelor derulate de către ME UMPFE. Studii postuniversitare în managementul managementul afacerilor, contabilitate şi audit.

Oana Maria Ștefănescu

Expert schemă granturi superior

Cunoașterea sistemului românesc de învățământ superior și a politicilor naționale dobândite în cadrul Ministerului Educației, cu 9 ani de experiență profesională, din care peste 5 ani de experiență profesională în proiectarea și / sau implementarea de proiecte la nivel național finanțate prin fonduri rambursabile sau nerambursabile și peste 2 ani de experiență relevantă în gestionarea de granturi și / sau proiecte dobândite în cadrul implicării efective a părților interesate în activități externe de asigurare a calității - proiect ESQA. Managementul procesului de evaluare ca membru al comitetului de evaluare. Urmărirea, în cadrul unei baze de date, a cererilor de sub-proiect depuse de facultăți și menținerea arhivei întregului proces de evaluare. Acordarea de asistență tehnică consultanților implicați în evaluarea propunerilor de subvenții pentru universități și în utilizarea platformei de gestionare a subproiectelor. Studii postuniversitare în managementul comunicării şi studii superioare în limbi şi literatură străine.