Rețeaua de mentori
Mentorii facilitează transferul de bune practici, utilizând tehnici de facilitare/coaching/formare, în concordanţă cu specificul învăţării la adulţi şi sprijină echipa pedagogică în conceperea, planificarea, implementarea şi monitorizarea intervenţiilor pedagogice, astfel încât să fie realizate coerent şi consecvent pentru atingerea obiectivelor proiectului finanţat prin grant, precum şi îmbunătăţirea abordărilor de predare-învăţare-evaluare, oferind sprijin prin întâlniri de coordonare, observare la clasă, sesiuni de orientare/ghidare individuală şi de grup pentru cadrele didactice.
Mentorii acordă sprijin echipelor pedagogice pentru identificarea dificultăţilor de învăţare şi a nevoilor individuale ale elevilor, în special a celor aflaţi în situaţii de risc, adaptarea curriculumului şi a instrumentelor de evaluare la nevoile identificate, prin intervenţii pedagogice adecvate inclusiv activităţi extra-curriculare, atractive, eficiente care să conducă la îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale elevilor.
Direcțiile în care activitatea de mentorat produce efecte includ:
Dezvoltarea colaborării profesionale, peste 370 de licee au înființat grupuri de sprijin la nivel școlar sau inter-școlar, ca urmare a inițiativei mentorilor, stabilindu-și planul de acțiune;
Conștientizarea importanței și creșterea interesului profesorilor pentru documentare, informații, dezvoltare profesională și participarea la procesul de mentorat;
Schimbând mentalitatea profesorilor cu privire la propriile limite, aceştia încep să recunoască ceea ce nu știu și ar trebui să știe. De asemenea, în ceea ce privește accesul la învățare, mentalitatea este în schimbare, nemaifiind asociată învățarea doar cu clasa și școala;
Creșterea participării elevilor la activități pedagogice online, ca urmare a identificării de către licee și profesori a unor soluții alternative pentru dotarea elevilor cu resursele necesare pentru a participa la învățarea online;
Conștientizarea importanței și utilizării reflecției, analiza activității proprii a cadrelor didactice, prezentarea planului de acțiune, ca rezultat al identificării:
◦ metode și tehnici de reflecție, autoevaluare, evaluare
◦ tehnici, metode și instrumente pentru atingerea obiectivelor / țintelor stabilite de mentorat.