Eşti părinte

Succes în noul an școlar!

Începutul anului școlar este aproape, așa că materialul cu psihologul clinician Mugur Ciumăgeanu este de actualitate pentru voi. Ce aveți de făcut când tinerii trec de la a fi copii la a fi adolescenți? Aflați în materialul de mai jos.

Dacă în acest moment copilul tău, care este la liceu sau în primul an la facultate, are nevoie să fie susţinut pentru a se pregăti mai bine în vederea bacalaureatului sau să se adapteze mai uşor la viaţa de student pentru a îşi putea continua studiile, ai ajuns în locul potrivit.

Aici vom posta informaţii care să te ajute să îţi sprijini copilul. Spre exemplu, poţi afla dacă liceul sau facultatea unde studiază face parte din proiectul ROSE. Acest proiect, care se derulează de câţiva ani, sprijină prin diverse activităţi elevii din licee să se pregătească mai bine pentru examenul de bacalaureat, precum şi studenţii din anul I pentru a-şi continua studiile şi a nu renunţa la facultate după primul an.

Aproape 900 de licee şi peste 40 universităţi au primit fonduri pentru a derula diverse activităţi de sprijin pentru elevi şi studenţi.

Spre exemplu, la nivelul liceelor, elevii beneficiază de:

Elevii pot, de asemenea, participa la şcoli de vară organizate de universităţi. Prin acest program organizat în vacanţa de vară, elevii de liceu sunt familiarizaţi cu ceea ce înseamnă o facultate, care este contextul academic şi cum să se pregătească pentru viaţa de student. De asemenea, ei pot participa la ateliere de lucru, vizite de studiu, competiții sportive, activităţi recreative sau evenimente culturale, activități legate de viața universitară și de domeniile de studiu ale facultăților, menite să ajute elevii să se împrietenească cu orașul în care ar urma să locuiască pentru studii.

Poţi verifica aici, dacă liceul în care copilul tău învaţă este un liceu ROSE.

Copilul tău e de acum student? Citeşte mai jos cum îi sprijină proiectul ROSE.

Universităţile au creat centre de învățare cu scopul de a servi ca mecanism suplimentar de sprijin pentru studenții aflați în situație de risc. Aceste centre de învățare au fost proiectate luând în considerare principalii factori care conduc la rezultate slabe și abandon în primii ani universitari, ca spre exemplu: pregătirea precară din liceu, abilități reduse de învățare, acces limitat la conținuturi noi din domeniul de studii respectiv sau lipsă de familiarizare cu modul de desfășurare și conținutul activităților pedagogice de tip universitar.

Noi te încurajăm să îţi sprijini copilul indiferent dacă se pregăteşte pentru bacalaureat sau este deja la facultate. Deși părinții simt deseori că au puțină influență în anii adolescenței, cercetările din domeniu au arătat că sentimentele de competență, atât la băieți cât și la fete, sunt legate în mod direct de senzația de apropiere emoțională și de acceptare din partea părinților.

Mai mult, privind la viitor la o potenţială carieră, familia exercită o influenţă puternică asupra opţiunilor şcolare şi profesionale ale elevilor și studenților, atât prin transferul unor modele culturale și educaționale ale părinţilor către generațiile următoare, cât şi prin faptul că aceștia proiectează unele dintre ambiţiile și neîmplinirile lor în planurile de carieră ale elevilor. În lipsa unei tradiții consacrate și recunoscute a acțiunii procesului de consiliere școlară, rolul major al familiei în alegerile de carieră ale elevului/studentului este binecunoscut.

Ca atare, pe această pagină vei găsi informaţii şi resurse care să te ajute să îi fii alături copilului tău în alegerile pe care le face şi care îi vor afecta viitorul.

Tranziții, traiectorii și biografii de învățare cu sens ascendent

Pentru a nu avea traiectorii educaționale frânte, întrerupte, pentru a profita de oportunitățile aduse de noile contexte de învățare, momentele de tranziție trebuie însoțite și pregătite!

Bacalaureat – temelia unei cariere de succes. Întâlnire între generații la Liceul Pedagogic „Taras Șevcenko”

Comisia Europeană a finalizat și publicat rezultatele primului proces de selecție din a doua rundă a alianțelor de universități care au încheiat primii trei ani de proiect.

Viitorul meu

Orele de pregătire suplimentară la care am participat  în cadrul proiectului ROSE m-au ajutat mult, m-au ambiționat și, astfel, mi-am propus să îmi schimb atitudinea față de învățătură și să îmi doresc să promovez examenul de bacalaureat.

“The Strategy is missing”, „La stratégie est disparue” … Dileme, temeri, dar și certitudini…

Diplomele europene comune sunt așteptate de către studenții noștri ROSE în următorii patru ani de acum înainte, poate mai puțin pentru studiile de licență, dar cu certitudine pentru studiile masterale.

BUNE PRACTICI ȘI POVEȘTI DE SUCCES ROSE

Povestea performanței este realizată din fiecare performanță a tuturor celor care direct sau indirect au fost implicați în acest proiect. Mă refer la performanțe despre care nu se vorbește foarte des.

Vise împlinite

Notele mici obținute la Evaluare națională le fură visul de a avea o diplomă de bacalaureat – pare prea greu, prea dificil, prea multă luptă.

Școala de primăvară ROSE, încheiată cu webinarul „Îmbunătățirea încrederii de sine”, susținut de psihologul Mihai Copăceanu

Mihai Copăceanu a prezentat factorii care pot duce la demotivare, fie că vorbim de teama de eșec sau de instinctul de a evita disconfortul, dar și modalitățile prin care pot fi aceștia contracarați, de la schimbarea atitudinii față de problema în cauză până la modalitatea de a acționa.

Părinții de adolescenți, în dialog cu psihoterapeuta Doina Grasu la o discuție despre despre „Cum să crești un copil echilibrat”

Susținut de psihoterapeuta Doina Grasu, evenimentul a pornit de la premisa că unul dintre cele mai utile lucruri pe care un părinte le poate face pentru copilul său este să își conștientizeze propriul bagaj emoțional, propriile tipare și mesaje pe care le poartă și le transmite mai departe.

Prima zi a școlii de primăvară ROSE a propus părinților o discuție despre cum învață elevii și despre psihologia creativității

Evenimentul a adus în atenția participanților aspecte interesante din domeniul psihologiei educației, într-o discuție cu părinții despre modalitățile prin care elevii ajung să dobândească competențele necesare în cadrul activităților de învățare din liceu.

Seria de evenimente ale „Lunii părinților ROSE” – Ora părinților – webinar despre modalitățile de prevenire și de gestionare a bullying-ului

Webinarul, care s-a concentrat în jurul uneia dintre cele mai de interes teme din educație – bullying-ul, și-a propus să ofere sprijin părinților în a găsi cele mai potrivite căi prin care să identifice situațiile de bullying la care sunt expuși copiii lor și cum anume îi pot susține pentru a gestiona și a traversa aceste situații dificile.