Povestea mea…

Povestea mea nu este povestea mea, este povestea noastră.

Este „povestea performanței”, realizată din fiecare performanță a tuturor celor care direct sau indirect au fost implicați în acest proiect. Mă refer la performanțe despre care nu se vorbește foarte des, nu sunt atât cunoscute și apreciate ca alte performanțe din alte domenii și nu devin virulente în mass media.

Și cum altfel s-ar numi succesul unor copii care au fost admiși la liceu cu medii foarte mici, și care au reușit să promoveze examenul de bacalaureat, când nici ei n-ar fi crezut.

Și s-a întâmplat așa pentru într-o zi „astrele s-au aliniat” și au făcut să se întâlnească în același loc, o sală de clasă, o platformă educațională, oameni care au vrut același lucru: să crească!

Și a început munca și a început definirea și redefinirea unor obiective și a început conștientizarea unui „eu pot, eu vreau”.
Și am înțeles că dacă reușim să ajutăm un copil să aibă o stimă de sine crescută, să-și gestioneze emoțiile, să-și seteze scopuri în dezvoltarea carierei, să adopte un sistem de valori personale contribuim la succesul lor de fapt.

Nu a fost simplu, dar în final atât elevii cât și profesorii putem spune că am fost implicați nu într-un proiect, ci într-un plan de dezvoltare personală și profesională.

Prof. Popescu Luminița

Visul unui copil din Drăgușeni

Bazon Lavinia, din Drăgușeni – jud. Iași, a devenit elev al Colegiului Agricol și de Industrie Alimentară “Vasile Adamachi” în urmă cu patru ani. La examenul de finalizare a clasei a VIII-a, Lavinia a obținut nota 7,80 la limba română și o notă sub 5 la matematică.

Pe lângă emoțiile începerii liceului, Lavinia purta în suflet și visul de a ajunge studentă la Facultatea de Drept din Iași. Pentru atingerea acestui obiectiv urmau 4 ani de muncă – era nevoie de o notă peste 5 la matematică pentru a promova examenul de bacalaureat, dar și de o medie generală mare la examenul maturității. Eleva a participat la orele remediale, în cadrul proiectului Rose: clasa a IX-a –Limba română, clasa a XI-a – Geografie, clasa a XII –a – Matematică.

În vara anului 2021, visul ei a devenit realitate: a promovat examenul de bacalaureat cu media generală 9,28 – a doua medie pe școală. A obținut nota 9,60 la Limba și literatura română, 9, 60 la Geografie și 8,65 la Matematică.
Acum este studentă la Facultatea de Drept în Iași.

Lavinia mulțumește domnilor profesori de la clasă, respectiv din cadrul proiectului Rose.

Prof. Darie Gabriel

Povestea mea…

Nu mi-a placut niciodată rutina, nu m-am regăsit printre lucrurile comune, mărunte şi banale, ci printre cele exclusiviste si raffinate şi mereu am apreciat oamenii autentici care au ales altă cale decât cea impusă de societate. Ei au fost şi sunt modelele mele de viaţă.

Aşa că am pornit pe un drum anevoios ca un munte plin de obstacole dar şi de reuşite la final de drum.

Povestea mea la Rose a început în urma cu 4 ani când oamenii încă mai credeau în ideea de ajutor necondiţionat. Pe parcursul trecerii timpului în acest cadru schiţat de mintea mea, am abordat probleme pe care credeam că nu sunt în stare să le abordez sau mai ales să le rezolv. Fiind un autodidact am învăţat eu întâi şi apoi elevii, tehnici noi de lucru, am introdus învăţarea în spaţiul virtual la aceste ore remediale. Lucrul nu a fost uşor dar cred că rezultatele obţinute şi mesajele primite de la copii după ce au trecut cu brio examenul de bacalaureat mă fac să fiu încrezătoare că deşi drumul e greu, fără sprijin şi încurajare aceşti copii ar fi avut scădere accelerată a încrederii în forţele proprii.

Prof. Grigoriu Maria

Povestea noastră ca profesori ROSE nu este o poveste cu început și sfârșit ca orice poveste, ci este asemenea ,,Poveștii fără sfârșit” a lui Michael Ende – o experiență închisă între coperțile prezentului, dar în același timp întoarsă spre trecut, valorificând experiența activităților remediale desfășurate de fiecare dintre noi, și îndreptată spre viitor, pentru a face din educația remedială un demers continuu și durabil.

Cu toate că pregătirea elevilor cu lacune de învățare este o realitate obișnuită atunci când profesorii și elevii țintesc spre același scop, al promovării la examene, proiectul ROSE ne-a arătat în plus că putem să ne privim și unii pe alții, putem să ne înțelegem motivațiile interioare, putem să creștem împreună. Valențele dezvoltării personale nu sunt de neglijat. Elevii sunt diferiți, într-adevăr, dar, în general, elevii care au nevoie de pregătire remedială învață mai bine atunci când sunt ascultați decât atunci când ascultă.

Și ce disciplină are privilegiul de a-și extrage materialul din sensibilitatea umană mai mult decât Limba și Literatura română? Personal, cu această întrebare în minte am acceptat fără să stau pe gânduri implicarea în proiect. A mai rămas apoi doar să îi conving pe elevi că, odată ce vor înțelege, vor ști. Până la urmă, cea mai importantă competență pe care o poate dobândi un elev mi se pare aceea ,,de a învăța să învețe”. Restul le aparține în totalitate.

Prof. Diana Zaharia

Povestea ,, bio-succesului”

Cum ajungi, în doar câteva luni, din elev mediocru, un licean, cu examenul de bacalaureat promovat la biologie cu o notă bună, chiar peste nouă?

Secretul poate fi dezvăluit de elevii Colegiului Agricol și de Industrie Alimentară ,,Vasile Adamachi” Iași, care pe parcursul orelor din programul școlar au fost uneori dezinteresați, în momentul în care au început să participe la activitățile din cadrul proiectului ROSE, desfășurate atât fizic cât și online, au prins curaj și încredere în forțele proprii, pentru că au fost determinați să descopere știința vieții.

La prima vedere, nu pare nimic ieșit din comun, dar acești tineri și-au găsit motivația și dorința pentru dorința de a merge mai departe pe calea viitorului lor.

Astfel, acești adolescenți au prins poate ultimul tren, datorită ambiției lor pentru a demonstra tuturor că pot mai mult decât au arătat până la acel moment.

Prof. Contaș Anișoara
Proiectul privind Învățământul Secundar (ROSE)
Schema de Granturi pentru Licee
Beneficiar: Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară ,,Vasile Adamachi,, Iași
Titlul subproiectului: ReBAS – Rezultate bune, absenteism scăzut
Acord de grant nr. SGL/R I/178- 27.06.2017