1.2. Intervenții sistemice
Subcomponenta 1.2 – Intervenții sistemice, în valoare totală de 16,4 milioane de euro, contribuie la sprijinirea sistemului educațional în vederea îmbunătățirii ratei de tranziție în învățământul superior, prin următoarele tipuri de activități:
• revizuirea curriculumului din învățământul secundar superior;
• formarea profesorilor și a directorilor pentru implementarea noului curriculum și pentru a asigura centrarea pe elev;
• creșterea calității activităților de formare de la nivelul Caselor Corpului Didactic;
• revizuirea băncii de itemi de evaluare, formarea profesorilor în domeniul evaluării și îmbunătățirea platformei on-line pentru evaluări și examene naționale;
• dezvoltarea de materiale digitale pentru ameliorarea procesului de predare – învățare – evaluare.

Dintre acestea, măsura prin care se dorea asigurarea de resurse educaționale/de învățare de calitate cu sprijinul noilor tehnologii/tehnologiilor digitale s-a dovedit a fi foarte utilă pe perioada pandemiei.
Datorită contextului generat de pandemia Covid-19, s-a acordat sprijin sporit profesorilor din liceele ROSE, prin echipa de mentori, pentru a implica cât mai mulți elevi în continuarea activităților de studiu remedial și coaching, în mediul online, considerând că acești copii au nevoie acum, mai mult decât oricând, de suport cognitiv și afectiv sporit.
Măsurile active întreprinse pe perioada pandemiei au contribuit la susţinerea unui nivel ridicat de reziliență și conștientizare, iar programele de mentorat s-au concentrat pentru a dezvolta o atitudine autonomă, caracterizată prin creativitate, îndrăzneală, inițiativă, implicare, responsabilitate.