Carmen Marcu

 

Carmen┬áMarcu┬áare o experien╚Ť─â de 16 ani de formare ╚Öi dezvoltare contexte de ├«nv─â╚Ťare ╚Öi resurse educa╚Ťionale pentru tineri ╚Öi adul╚Ťi.
├Än cadrul programelor Tineret ├«n Ac╚Ťiune ╚Öi ERASMUS+ a sus╚Ťinut form─âri ├«n diferite ╚Ť─âri din Europa ├«n domeniile: comunicare, scriere si management de proiect, managementul voluntarilor ╚Öi voluntariat corporatist, metode de ├«nv─â╚Ťare non-formal─â, evaluare de programe de ├«nv─â╚Ťare, mentorat si coaching.

Mirona P─âun

Mirona P─âun este psiholog clinician cu specializare in interven╚Ťia psihologic─â la copil, adolescent ╚Öi familie, autor de c─âr╚Ťi pentru copii, creator de con╚Ťinut ╚Öi fondatorul programului de educa╚Ťie emo╚Ťional─â Tzitzi-Poc. Are experien╚Ť─â de 16 ani ├«n lucrul cu copiii ├«n domenii precum entertaining, educa╚Ťie ╚Öi psihoterapie, av├ónd perspective multiple asupra dezvolt─ârii ╚Öi evolu╚Ťiei acestuia ├«n toate sistemele sale: familial, social ╚Öi educa╚Ťional.
Crede ├«n poten╚Ťialul creator al copiilor, ├«n puterea jocului ca manier─â de explorare a lumii interioare a copil─âriei ╚Öi ├«n for╚Ťa pove╚Ötilor.
Pe acest principiu a creat Tzitzi-Poc, un ecosistem dedicat familiei prin care ├«ncurajeaz─â copiii ╚Öi p─ârin╚Ťii s─â se ├«mprieteneasc─â cu emo╚Ťiile lor. Programul este recunoscut national ╚Öi premiat pentru idea cu cel mai mare impact ├«n societate. ├Än 2021 a publicat ╚Öi prima carte pentru copii: Tzitzi-Poc ÔÇô Cel mai mare vis al copil─âriei.

Mihaela Țîmpău

Mihaela ╚Ü├«mp─âu este coordonatorul comunic─ârii on-line ├«n cadrul proiectului ROSE. De 4 ani, este partener ├«n Tzitzi-Poc, un program de educa╚Ťie emo╚Ťional─â pentru copiii de 3-8 ani. Pasiunea Mihaelei pentru Social Media a dus la dezvoltarea unei comunit─â╚Ťi de peste 15.000 de p─ârin╚Ťi pe canalul de Instagram al acestui program. De asemenea, particip─â la dezvoltarea ╚Öi organizarea programelor de educa╚Ťie pentru copii din zone defavorizate, prin Asocia╚Ťia Clasa ├Änt├ói.

Otilia Clipa

Este conferen╚Ťiar universitar doctor ├«n cadrul Facult─â╚Ťii de ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei, Universitatea ╚śtefan cel Mare din Suceava. Este absolvent─â a Liceului Pedagogic ÔÇ×Vasile LupuÔÇŁ din Ia╚Öi promo╚Ťia 1987- 1991 calificarea de ├«nv─â╚Ť─âtor-educatoare. A finalizat Facultatea de Pedagogie ├«n anii 1991-1996 ╚Öi Facultatea de Psihologie, promo╚Ťia 1996-2000, la Universitatea Al I Cuza din Ia╚Öi. ├Än cadrul aceleia╚Öi universit─â╚Ťi a absolvit studiile aprofundate ├«n Educa╚Ťie Integrat─â ╚Öi studiile doctorale ├«n anul 2008 cu o tez─â care abordeaz─â Evaluarea din universitate.
Lucreaz─â din anul 2000 la Universitatea ╚śtefan cel Mare din Suceava ╚Öi a dezvoltat o carier─â ├«n domeniul ╚śtiin╚Ťelor Educa╚Ťiei prin coordonarea activit─â╚Ťilor educa╚Ťionale de practic─â pedagogic─â, a multor activit─â╚Ťi extracurriculare ╚Öi a pred─ârii cursurilor de Teoria si metodologia evalu─ârii, Psihopedagogia Jocului, Metodologia cercet─ârii, Politici educa╚Ťionale ╚Öi sociale ╚Öi a Proiectelor educa╚Ťionale.
A coordonat apari╚Ťia a peste 18 c─âr╚Ťi, 12 capitole la edituri recunoscute na╚Ťionale ╚Öi interna╚Ťionale ╚Öi peste 60 de articole publicate ├«n reviste de specialitate.
A coordonat ╚Öi a f─âcut parte din echipe ale proiectelor de cercetare ╚Öi formare (20 proiecte na╚Ťionale ╚Öi europene).

Maria-Doina Schipor

Este conferen╚Ťiar universitar doctor ├«n cadrul Facult─â╚Ťii de ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei din Universitatea ╚śtefan cel Mare din Suceava. A absolvit Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei, a urmat cursurile de masterat ├«n Analiz─â ╚Öi interven╚Ťie psihosocial─â ╚Öi a ob╚Ťinut titlul de doctor ├«n ╚śtiin╚Ťele educa╚Ťiei ├«n cadrul Universit─â╚Ťii ÔÇŁAl.I. CuzaÔÇŁ Ia╚Öi. Are 23 de ani de experien╚Ť─â didactic─â la nivel universitar, pred├ónd disciplinele Psihologia educa╚Ťiei, Psihologia dezvolt─ârii, Psihopedagogia copiilor cu dificult─â╚Ťi de ├«nv─â╚Ťare ╚Öi tulbur─âri de comportament, Abordari umaniste ├«n consiliere. Este autor a trei c─âr╚Ťi ╚Öi a publicat peste 50 articole ├«n reviste de specialitate. A participat ├«n 17 proiecte ╚Öi are peste 10 ani de experien╚Ť─â ├«n consiliere ╚Öi psihoterapie.

 

C─ât─âlin Feier

Sunt C─ât─âlin Feier, student anul II ├«n cadrul Facult─â┼úii de Litere, Istorie ┼či Teologie, specializarea rom├ón─â-englez─â. Am ales aceast─â specializare pentru c─â am o pasiune pentru literatur─â ┼či ├«n acela┼či timp pentru interac┼úiunea uman─â. ├Änc─â din mediul preuniversitar am sesizat c─â dau dovad─â de iscusin┼ú─â ├«n explicarea ┼či simplificarea no┼úiunilor pentru colegii mei. Consider c─â am un anumit nivel abstractizare, ├«n┼úelegere ┼či interes pentru aprofundarea a tot ceea ce ┼úine de limb─â ┼či literatur─â ╚Öi exercitam ├«n special un interes major pentru literatura universal─â.
├Än ceea ce prive┼čte modul de predare, el a fost, bine├«n┼úeles, online, av├ónd ├«n vedere contextul pandemic. Pot afirma c─â au ap─ârut ┼či impedimente (conexiune precar─â la re╚Ťeaua de internet, lipsa energiei electrice ┼či mul┼úi al┼úi factori externi) care au creat o problematic─â ├«n ceea ce prive┼čte procesul de predare, ├«nv─â╚Ťare ╚Öi evaluare. Cu toate acestea, au existat ┼či numeroase avantaje (dezvoltarea competen┼úelor digitale, a abilit─â┼úi de adaptabilitate fa┼ú─â de contexte neprev─âzute ┼či posibilitatea conect─ârii indiferent de loca┼úie). ├Än acest context, proiectul ROSE a fost un sprijin pentru mine.

V─âeti╚Ťi Maria

Student─â ├«n anul III la dou─â programe de studii universitare de licen╚Ť─â ├«n cadrul Universit─â╚Ťii de Vest din Timi╚Öoara, la Facultatea de Sociologie ╚Öi Psihologie: Psihopedagogie Special─â, ├«n cadrul Departamentului de ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei, ╚Öi Psihologie, ├«n cadrul Departamentului de Psihologie.
Student tutore coordonator în cadrul Programului Peer-to-Peer Tutoring în anul universitar 2021-2022.
Organizator a cinci edi╚Ťii ale evenimentului ÔÇ×Lec╚Ťia de empatieÔÇŁ ├«n cadrul Departamentului de ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei ╚Öi moderator ├«n cadrul a patru edi╚Ťii.
Student tutore ├«n cadrul Programului Peer-to-Peer Tutoring ├«n anul universitar 2020-2021. A ob╚Ťinut locul al doilea la nivel de universitate la Gala Peer to Peer Tutoring 2020-2021.
Membru al echipei de promovare a Facult─â╚Ťii de Sociologie ╚Öi Psihologie ├«n anii universitari 2020-2021 ╚Öi 2021-2022.
Membru ├«n Asocia╚Ťia Studen╚Ťilor la Psihologie ╚Öi Sociologie ├«n anul universitar 2020-2021.
Absolvent─â a Colegiului Na╚Ťional ÔÇ×Fra╚Ťii Buze╚ÖtiÔÇŁ din Craiova, profilul ╚śtiin╚Ťe ale Naturii.
A participat la diverse concursuri ╚Öi olimpiade pe parcursul ├«nv─â╚Ť─âm├óntului preuniversitar.
Absolvent─â a ╚ścolii Populare de Arte ╚Öi Meserii ÔÇ×CornettiÔÇŁ din Craiova.

Conf. univ. dr. Claudia Crișan

Director grant: AG 307/ /SGV/PV/III ÔÇô Experien╚Ťe Universitare Clujene
Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei, Departamentul de ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei
Pe parcursul carierei didactice am coordonat 3 proiecte institu╚Ťionale ╚Öi am f─âcut parte din echipa de implementare ├«n mai mult de 25 de proiecte, dintre care 2 de cercetare.
Publica╚Ťii: 3 c─âr╚Ťi autor unic, numeroase capitole de carte ╚Öi articole de specialitate publicate la nivel na╚Ťional ╚Öi interna╚Ťional.
Interesul pentru persoanele aflate ├«n dificultate, reprezint─â cheia activit─â╚Ťii mele didactice, publicistice ╚Öi de cercetare. Am c─âutat ├«n permanen╚Ť─â cele mai eficiente metode de integrare ╚Öcolar─â ╚Öi profesional─â a persoanelor cu CES sau a celor cu risc crescut de excluziune, aspecte pe care le eviden╚Ťiez ├«n cadrul cursurilor, prelegerilor, cercet─ârilor ╚Öi a proiectelor ├«mplementate.
Consider ca mediul educa╚Ťional ar trebui s─â fie perceput de c─âtre fiecare elev ca fiind o competi╚Ťie cu sine ├«nsu╚Öi ╚Öi mai pu╚Ťin cu ceila╚Ťi, iar rolul actorilor educa╚Ťionali este de a-i sprijini s─â devin─â ├«n fiecare zi mai buni dec├ót ieri. ├Än acest fel ├«nv─â╚Ťarea s-ar focusa pe proces ╚Öi pe produs, iar ╚Öcoala ar c─âp─âta un alt sens. Dezvoltarea unui copil este un maraton nu un sprint.

Mihai Cop─âceanu

Mihai Cop─âceanu┬áeste psiholog, doctor ├«n medicin─â, autor, specialist ├«n adic╚Ťii.
A aprofundat studiile de psihologie prin burse de cercetare la Universitatea din Bologna, la Colegiul Balliol (Universitatea Oxford) ┼či la Universitatea din Londra. A absolvit un program masteral ├«n adic┼úii la Institutul de Psihiatrie din cadrul KingÔÇÖs College din Londra.
A publicat 7 c─âr╚Ťi, ultimele fiind:
Ghid de supravie╚Ťuire ├«n pandemie.┬á500 de sfaturi de la adolescen┼úi pentru adolescen┼úi ┼či p─ârin┼úi (Ed. Polirom, 2020)
Sex, alcool, marijuana ┼či depresie ├«n r├óndul tinerilor din Rom├ónia. Studiu na┼úional cu participarea a peste 10.000 de tineri ┼či 1.200 de p─ârin┼úi (Editura Universitar─â, 2020)
Dependenţa sexuală (Editura Medicală, 2018)
Drogurile. O carte obligatorie (Editura Eikon, 2018)

Conf. univ. dr. Delia Muste

Asistent Manager: AG 307/ /SGV/PV/III ÔÇô Experien╚Ťe Universitare Clujene
Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei, Departamentul de ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei
├Än cadrul Sub-proiectului cu titlul ÔÇťExperien╚Ťe Universitare Clujene ÔÇô formare, dezvoltare ╚Öi explorare voca╚Ťional─â ├«n domeniul Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei (EUC)ÔÇŁ de╚Ťin rolul de asistent manager, ├«ns─â, de-a lungul timpului am f─âcut parte din 6 astfel de proiecte la nivelul Facult─â╚Ťii de Psihologie sau in cadrul altor Facult─â╚Ťi.
Domeniile mele de interes presupun o corelare ├«ntre componenta academic─â (prin cursurile din cadrul modulului de preg─âtire a profesorilor, cursuri de Pedagogia comunic─ârii, alternative educa╚Ťionale, antreprenoriat ├«n educa╚Ťie) ╚Öi componenta practic─â (prin permanentul contact cu cadrele didactice din ├«nv─â╚Ť─âm├«ntul primar ╚Öi pre╚Öcolar, dar ╚Öi cu elevii afla╚Ťi ├«n preg─âtire profesional─â pedagogic─â), prin intermediul Centrului de Consiliere Profesional─â si Consultan╚Ť─â Pedagogic─â, ├«n care de╚Ťin rolul de Coordonator a departamentului de Consultan╚Ť─â pedagogic─â.

Cengeri Denisa Francesca

Beneficiar al ╚ścolii de Var─â ÔÇô EUC ÔÇô 2020.
Absolvent─â a Colegiul Na╚Ťional Pedagogic ,,Gherorghe Laz─ârÔÇŁ, Cluj-Napoca. ├Än prezent sunt student─â ├«n anul I la Universitatea Babe╚Ö-Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťe ale Educa╚Ťiei, specializarea Psihopedagogie Special─â.
Dragostea fa╚Ť─â de copii ╚Öi jocurile copil─âriei mele, ├«n care deseori jucam rolul educatoarei sau ├«nv─â╚Ť─âtoarei, au constituit motivele ├«nscrierii mele la liceul pedagogic pentru a deveni educatoare. Sunt o persoan─â ambi╚Ťioas─â, sociabil─â, foarte sensibil─â, serioas─â ╚Öi dornic─â de a ├«nv─â╚Ťa ├«n fiecare zi c├óte ceva nou. ├Ämi place mult s─â z├ómbesc, prin z├ómbet apropii oamenii. Sunt pasionat─â de autocunoa╚Ötere ╚Öi dezvoltare personal─â. ├Än timpul liber ├«mi place s─â ascult muzic─â ╚Öi s─â citesc.

ROMIȚĂ IUCU

Pre╚Öedintele Consiliului de Orientare ╚Öi Analiz─â Strategic─â al UB, prof. univ. dr. Romi╚Ť─â Iucu este, ├«ncep├ónd cu anul 1996, cadru didactic la Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťele Educa╚Ťiei a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti.

Are o licen┼ú─â ├«n pedagogie, cursuri postuniversitare, masterale ┼či titlul de doctor ├«n ╚śtiin╚Ťele Educa╚Ťiei ob┼úinut la Universitatea din Bucure╚Öti ├«n anul 1999. A urmat cursuri de specializare la Universitatea Liber─â din Berlin ╚Öi a fost bursier FICE la LÔÇÖEcole des Hautes Etudes Sociale, Lausanne.

La nivel interna╚Ťional este membru al The International Hall of Fame of Adult and Continuing Education din 2011. Coordoneaz─â, ├«ncep├ónd cu anul 2010, re╚Ťeaua european─â ENTEP, European Network on Teacher Education Policies, fiind membru al acesteia din 2006.

Prof. univ. dr. Romi╚Ť─â Iucu a fost expert ├«n cadrul Comisiei Europene pe diferite paliere, Thematic Working Group on the Professional Development of Teachers (2010), membru ├«n Executive Board (2006 ÔÇô 2010) - CEI ÔÇô Central European Initiative, membru EC (2006 ÔÇô 2010) Cluster ÔÇ×Teachers and TrainersÔÇŁ, ├«n 2006 a f─âcut parte din Grupul de lucru ÔÇ×Bologna Tree CyclesÔÇŁ iar ├«n perioada 2005 ÔÇô 2009 a fost membru al Grupul de lucru ÔÇ×Indicators for teacher and trainersÔÇŁ.

Frankel Orly

Beneficiar al ╚ścolii de Vara ÔÇô EUC ÔÇô 2020.
Absolvent─â a Colegiul Na╚Ťional Pedagogic ,,Regele FerdinandÔÇŁ Sighetu-Marma╚Ťiei. ├Än prezent sunt student─â ├«n anul I Olanda, HU University of Applied Sciences, Ultrecht, Specializarea ÔÇô Teaching education in English, secondary school.
Sunt o fire delicat─â, iubesc tot ce ╚Ťine de art─â, lectur─â, muzic─â, pictur─â, natur─â. Pot s─â spun c─â sunt o persoan─â pozitiv─â, care munce╚Öte din greu stabilindu-╚Öi constant obiective realiste pe care urm─âresc s─â le ating.

CIPRIAN FARTU╚śNIC

Doctor ├«n ┼čtiin┼úele educa┼úiei din 2008 la Facultatea de Psihologie ┼či ┼×tiin┼úele Educa┼úiei a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti cu teza ÔÇ×Participarea societ─â┼úii civile la reforma ├«nv─â┼ú─âm├óntului din Rom├ónia: rolul organiza┼úiilor nonguvernamentaleÔÇŁ, dr. Ciprian Fartu╚Önic este, ├«n prezent, cercet─âtor ╚Ötiin╚Ťific la Unitatea de Cercetare ├«n Educa╚Ťie, Centrul Na╚Ťional de Politici ╚Öi Evaluare ├«n Educa╚Ťie.

Are o licen╚Ť─â ├«n filosofie, ob╚Ťinut─â ├«n 1998, la Facultatea de Filosofie a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti ╚Öi o diplom─â de master, din 2000, ob╚Ťinut─â ├«n cadrul aceleia╚Öi facult─â╚Ťi.

Membru fondator ┼či expert educa┼úional ├«n cadrul unor organiza┼úii non-guvernamentale active ├«n domeniul educa┼úiei (TEHNE ÔÇô Centrul pentru Inovare ├«n Educa┼úie, ODIP- Observator pentru Dezvoltarea Inv─â┼ú─ârii Permanente), dr. Ciprian Fartu╚Önic a fost, de-a lungul carierei, ╚Öi consultant ├«n cadrul unor proiecte ale B─âncii Mondiale, ale Reprezentan┼úei UNICEF Rom├ónia, ale Centrului Na┼úional pentru Dezvoltarea ├Änv─â┼ú─âm├óntului Profesional ┼či Tehnic, ale Agen┼úiei Na┼úionale de Asigurare a Calit─â┼úii ├«n ├Änv─â┼ú─âm├óntul Preuniversitar sau ale Agen┼úiei Na┼úionale pentru Calific─âri.

OANA MO╚śOIU

Titular al cursurilor de Teoria ╚Öi metodologia evalu─ârii educa╚Ťionale, Politici sociale pentru copil ╚Öi familie ╚Öi Pedagogie social─â ├«n cadrul Facult─â╚Ťii de Psihologie ┼či ┼×tiin┼úele Educa┼úiei a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti, lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu este, ├«ncep├ónd din 2017, trainer pentru educa╚Ťie nonformal─â ╚Öi tineret, dar ╚Öi formator ├«n cadrul unor proiecte precum Tineret ├«n Ac╚Ťiune sau Erasmus+.

Lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu are o diplom─â de licen╚Ť─â ob╚Ťinut─â la Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťele Educa╚Ťiei din cadrul Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti, este absolvent─â a masteratului Managementul ╚Öi Evaluarea Organiza╚Ťiilor ╚Öi Programelor Educa╚Ťionale ╚Öi de╚Ťine o diplom─â de doctor ob╚Ťinut─â la aceea╚Öi facultate.

De asemenea, lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu este consultant ├«n educa╚Ťie, formare ╚Öi dezvoltarea resurselor umane ├«n cadrul unor organiza╚Ťii precum Autoritatea Na╚Ťional─â pentru Calific─âri, UNICEF, CNDIPT, Funda╚Ťia Noi Orizonturi, Federa╚Ťia VOLUM sau Consiliul Na╚Ťional al Elevilor.

ANCA NEDELCU

Titular al cursurilor de Managementul institu┼úiilor de ├«nv─â┼ú─âm├ónt, Educa┼úie intercultural─â ┼či Comunicare ┼či negociere intercultural─â, Profesorul reflexiv ╚Öi Educa┼úie Media, prof. univ. dr. Anca Nedelcu este cadru didactic la Facultatea de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťele Educa╚Ťiei a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti.

Este prodecan, responsabil cu managementul calit─â╚Ťii ╚Öi rela╚Ťii interna╚Ťionale ╚Öi face parte din echipa de coordonare a Programului de studii masterale ÔÇ×Strategii inovative de ├«nv─â┼úare. Masterat didacticÔÇŁ.

Domeniile de interes profesional ┼či de cercetare vizeaz─â problematica echit─â╚Ťii ┼či diversit─â╚Ťii ┼či reflexivit─â╚Ťii ├«n educa╚Ťie, managementul educa╚Ťional, influen╚Ťa vechilor ┼či noilor media ├«n educa╚Ťie.

A urmat cursuri de specializare la Universitatea din Amsterdam, Olanda, este formator acreditat prin programul ÔÇ×Advanced Training of Trainers in EuropeÔÇŁ derulat de Consiliul Europei ┼či Comisia European─â, consultant educa╚Ťional; a coordonat numeroase proiecte de cercetare ÔÇô dezvoltare, lucr├ónd ├«n colaborare cu institu╚Ťii ca: Banca Mondial─â, UNICEF, UNESCO, Ministerul Educa╚Ťiei, Centrul Educa╚Ťia 2000+, Agen╚Ťia Na╚Ťional─â pentru Romi etc.

GELU DUMINIC─é

Sociolog ╚Öi director al Funda╚Ťiei Agen╚Ťia de Dezvoltare Comunitar─â ÔÇ×├Ämpreun─âÔÇŁ, Gelu Duminic─â este, ├«n din 2013, cadru didactic la Facultatea de Sociologie ╚Öi Asisten╚Ť─â Social─â a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti.

A fost consultant al Agen╚Ťiei Na╚Ťionale pentru Romi din cadrul Guvernului Rom├óniei ├«ntre anii 2006 ╚Öi 2007, iar ├«ntre anii 2000 ╚Öi 2020 a contribuit ca expert ╚Öi manager la peste 50 de proiecte de dezvoltare comunitar─â ╚Öi incluziune social─â ├«n zone defavorizate.

Totodat─â, Gelu Duminic─â a fost Membru al Comisiei Preziden╚Ťiale pentru Analiza Riscurilor Sociale ╚Öi Demografice, membru al Consiliului Economic ╚Öi Social (ca reprezentant al societ─â╚Ťii civile) ╚Öi membru al consiliului de conducere a filialei Bucure╚Öti a Colegiului Na╚Ťional a Asisten╚Ťilor Sociali din Rom├ónia.

├Än ultimii 10 ani Gelu Duminic─â a publicat, ca parte a echipei Funda╚Ťiei Agen╚Ťia de Dezvoltare Comunitar─â ÔÇ×├Ämpreun─âÔÇŁ, 14 studii ╚Öi rapoarte care trateaz─â problemele romilor ╚Öi a coordonat mai multe proiecte care au vizat de incluziunea social─â a minorit─â╚Ťilor rome, finan╚Ťate de Uniunea European─â, Banca Mondial─â sau ONU.

Doina Grasu

Psihoterapeut specializat ├«n psihoterapia cognitiv-comportamental─â ╚Öi psihoterapia Imago, Doina Grasu a urmat, dup─â absolvirea cursurilor de licen╚Ť─â ╚Öi masterat la Bucure╚Öti, o serie de cursuri, workshop-uri ╚Öi ateliere care au condus la definirea sa profesional─â.
Printre domeniile sale de interes se reg─âsesc, pe l├óng─â psihoterapia cognitiv-comportamental─â, psihoterapia individual─â, psihoterapia pentru copii si adolescen╚Ťi, consilierea psihologic─â, dezvoltarea personal─â sau evaluarea psihologic─â ├«n organiza╚Ťii.
Membr─â a Colegiului Psihologilor din Rom├ónia, a Asocia╚Ťiei de Hipnoz─â ╚Öi Psihoterapii Cognitiv-Comportamentale, a Organiza╚Ťiei Imago din Marea Britanie ╚Öi a International Schema Society of Schema Therapy, Doina Grasu ├«╚Öi desf─â╚Öoar─â practica clinic─â ├«n cabinetul privat din Bucure╚Öti, unde lucreaz─â ├«n special pe probleme de rela╚Ťionare, comunicare ╚Öi sexualitate.

ANDREEA VASILIU

Membru fondator ╚Öi pre╚Öedinte al Asocia╚Ťiei Outer EDU - organiza╚Ťie non-profit dedicat─â programelor care sus╚Ťin elevii, profesorii ╚Öi p─ârin╚Ťii din ╚Öcolile de stat, Andreea Vasiliu este, ├«n prezent, implicat─â activ ├«n platforma de dezvoltare personal─â ╚Öi rela╚Ťional─â www.hranitor.ro pe care a fondat-o din dorin╚Ťa de a promova resursele esen╚Ťiale pentru starea de bine ╚Öi buna func╚Ťionare personal─â.
Consilier de dezvoltare personal─â ╚Öi rela╚Ťional─â pentru adul╚Ťi si adolescen╚Ťi, terapeut de experien╚Ťiere somatic─â ╚Öi psiholog ├«n formare, Andreea s-a dedicat, ├«n ultimii ani, ├«n exclusivitate unor proiecte educa╚Ťionale cu acoperire na╚Ťional─â, sus╚Ťin├ónd ini╚Ťiative prin care au fost organizate conferin╚Ťe pentru sute de cadre didactice ╚Öi directori de ╚Öcoli. De asemenea, a f─âcut parte din conducerea primei ╚Öcoli interna╚Ťionale din Rom├ónia care a fost fondat─â pe principiile de dezvoltare socio-emo╚Ťional─â ╚Öi de dezvoltare a caracterului ├«n egal─â m─âsur─â cu principiile academice.

├Än 2018 a fost numit─â de Forbes Rom├ónia ÔÇ×education provacateur" ╚Öi inclus─â ├«n cohorta de trendsetteri pentru educa╚Ťie a grupului de millennials care caut─â solu╚Ťii de promovare a educa╚Ťiei pe parcursul ├«ntregii vie╚Ťi ╚Öi de adaptare a sistemului educa╚Ťional la capacit─â╚Ťile, nivelul de comunicare ╚Öi poten╚Ťialul Genera╚Ťiilor Z & Alpha.

Conf. univ. dr. Valy Ceia

Doctor ├«n filologie, conferen╚Ťiar universitar ├«n cadrul Universit─â╚Ťii de Vest din Timi╚Öoara, la Facultatea de Litere, Istorie ╚Öi Teologie, unde pred─â discipline din sfera literaturii latine. Din 2012 prodecan responsabil cu activitatea de cercetare ╚Öi cu calitatea. Profesor invitat al Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti, la programul de studii de Filologie clasic─â.
Stagii de formare profesional─â, ├«n domeniile calit─â╚Ťii, cercet─ârii, ├«nv─â╚Ť─âm├óntului superior.
Conduc─âtor de echipe de lucru ╚Öi de proiecte: manager al unui proiect ROSE, responsabil─â a unui pachet de lucru ├«n cadrul proiectului Erasmus+ UNITAÔÇôUniversitas Montium, viz├ónd construirea unei alian╚Ťe universitare europene.
Secretar ╚Ötiin╚Ťific ├«n Comisia Na╚Ťional─â pentru limbi clasice ╚Öi neogreac─â din subordinea Ministerului Educa╚Ťiei.
Membr─â ├«n Grupul de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru limba latin─â din subordinea Ministerului Educa╚Ťiei, CNPEE.
Evaluator na╚Ťional pentru burse de studii ├«n str─âin─âtate, domeniul Filologie, al Ministerului Educa╚Ťiei, Agen╚Ťia de Credite ╚Öi Burse de Studii.
Vicepre╚Öedint─â a Comisiei Na╚Ťionale a Olimpiadei de limbi clasice ╚Öi membr─â a comisiei de selec╚Ťie a reprezentan╚Ťilor pentru concursurile interna╚Ťionale: Certamen Ciceronianum (Arpino, Italia), Certamen Horatianum (Venosa, Italia), Certamen Ovidianum Sulmonense (Sulmona, Italia).
Director al programului masteral Studii romanice: culturale și lingvistice (latină, franceză, italiană, spaniolă).
Pre╚Öedint─â a filialei din Timi╚Öoara a Societ─â╚Ťii de Studii Clasice.

IOAN MICLEA

Membru ├«n echipa de comunicare a proiectului ROSE, Ioan Miclea este specialist ├«n comunicare ╚Öi lucreaz─â, de peste 4 ani, ├«n Direc╚Ťia Comunicare ╚Öi Rela╚Ťii Publice a Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti, unde se ocup─â de organizarea de evenimente, de comunicarea ├«n mediul on-line, precum ╚Öi de rela╚Ťia cu mass-media ╚Öi cu stakeholderii institu╚Ťiei.

Absolvent de licen╚Ť─â ╚Öi masterat al Facult─â╚Ťii de Jurnalism ╚Öi ╚śtiin╚Ťele Comunic─ârii (FJSC) din cadrul Universit─â╚Ťii din Bucure╚Öti, Ioan Miclea este, ├«n prezent, doctorand al aceleia╚Öi institu╚Ťii, cu o tem─â centrat─â pe comunicarea de criz─â. ├Än paralel, a sus╚Ťinut ╚Öi sus╚Ťine, ├«n cadrul FJSC, seminare de Introducere ├«n Sistemul Mass-Media, Introducere ├«n Rela╚Ťii Publice sau Organizare de evenimente, propun├ónd studen╚Ťilor o abordare non-formal─â de predare, centrat─â pe crearea de experien╚Ťe practice, din dorin╚Ťa de a-i motiva s─â devin─â speciali╚Ötii de m├óine.

Dezvoltare social─â ╚Öi emo╚Ťional─â. Ghid pentru licee

Autori: Adrian Opre (coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribu╚Ťie voluntar─â), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei
Recenzie ╚Ötiin╚Ťific─â: prof. univ. dr. Anca Nedelcu ┼či lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu, Universitatea din Bucure╚Öti
ISBN 978-973-0-31959-0

Evalu├ónd integrativ obiectivele proiectului ROSE ╚Öi corobor├óndu-le cu diversitatea nevoilor pe care le au adolescen╚Ťii din institu╚Ťiile de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt din Rom├ónia, acest ghid are o dubl─â utilitate. Pe de-o parte, el este un instrument care vine ├«n sprijinul cadrelor didactice din liceele care se confrunt─â cu risc de abandon ╚Öcolar sau care se afl─â ├«n comunit─â╚Ťi dezavantajate. Pe de alt─â parte, acest ghid poate servi tuturor celor interesa╚Ťi s─â dezvolte abilit─â╚Ťile non-cognitive la adolescen╚Ťi ╚Öi tineri (speciali╚Öti din organiza╚Ťii non-guvernamentale, asocia╚Ťii, centre de specialitate etc.). Altfel spus, obiectivul nostru a fost ca acest ghid s─â reprezinte un instrument util tuturor actorilor preocupa╚Ťi de dezvoltarea s─ân─âtoas─â a adolescen╚Ťilor ╚Öi a tinerilor din Rom├ónia.

Consiliere și orientare profesională. Ghid pentru licee

Autori: Nicoleta Li╚Ťoiu
Recenzie ╚Ötiin╚Ťific─â: Conf. univ. dr. Cosmina Mironov, Universitatea din Bucure╚Öti ┼či cercet─âtor Petre Bodnariuc, Centrul Na╚Ťional de Politici ╚Öi Evaluare ├«n Educa╚Ťie
ISBN 978-973-0-31895-1

Ghidul de mai sus a fost elaborat pentru acele cadre didactice din mediul preuniversitar liceal care, av├ónd la dispozi╚Ťie resurse limitate ├«n raport cu nevoile elevilor, manifest─â o preocupare constant─â pentru identificarea ╚Öi implementarea unor ac╚Ťiuni eficiente ├«n domeniul consilierii ╚Öi orient─ârii profesionale. Aceste cadre didactice, cu un istoric educa╚Ťional eterogen ╚Öi cu diferite specializ─âri, au ├«n comun interesul consecvent de a oferi elevilor exemple de bun─â practic─â ├«n domeniul consilierii ╚Öi orient─ârii ╚Öi oportunit─â╚Ťi de participare la activit─â╚Ťi ╚Öcolare ╚Öi extra╚Öcolare ├«n care s─â-╚Öi exerseze abilit─â╚Ťile necesare, care s─â-i ajute s─â ia cele mai potrivite decizii pentru parcursul lor educa╚Ťional ╚Öi profesional.

Dezvoltare personală și coaching. Ghid pentru licee

Autori: Adrian Opre (coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribu╚Ťie voluntar─â), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei. Contribu╚Ťii la cap. VI. Comunicarea ╚Öi cap. VIII. Munca ├«n echip─â, Carmen Maria Chi╚Öiu
Recenzie ╚Ötiin╚Ťific─â: cercet─âtor Speran╚Ťa ╚Üibu, Centrul Na╚Ťional de Politici ╚Öi Evaluare ├«n Educa╚Ťie ┼či lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu, Universitatea din Bucure╚Öti
ISBN 978-973-0-31951-4

Ghidul se adreseaz─â tuturor cadrelor didactice, indiferent de specialitatea pe care o au, sau de disciplina predat─â, dar ╚Öi consilierilor ╚Öcolari. Prin urmare, ├«n elaborarea lui ne-am preocupat ca acesta s─â con╚Ťin─â at├ót o bun─â fundamentare teoretic─â necesar─â unei corecte ├«n╚Ťelegeri a fiec─ârei competen╚Ťe dezvoltate, c├ót ╚Öi activit─â╚Ťi elaborate ÔÇťad hocÔÇŁ, care includ toate componentele necesare unei utiliz─âri imediate, f─âr─â a fi necesare complet─âri. Mai mult, pornind de la aceste exemple de activitate ╚Öi de la con╚Ťinuturile lor, pute╚Ťi - iar noi v─â ├«ncuraj─âm ├«n acest sens - s─â dezvolta╚Ťi ╚Öi altele. Mai precis, pute╚Ťi s─â crea╚Ťi propriile dumneavoastr─â activit─â╚Ťi, r─âspunz├ónd ├«n mod specific unor contexte educa╚Ťionale sau unor particularit─â╚Ťi ale grupului ╚Ťint─â. Desigur, acest demers va fi ├«ncununat de succes dac─â, ├«n prealabil, parcurge╚Ťi cu aten╚Ťie suportul teoretic ╚Öi valorifica╚Ťi informa╚Ťiile cheie pe care le pute╚Ťi extrage din alte lec╚Ťii similare.

Educa╚Ťie incluziv─â. Ghid pentru licee

Autori: Maria Kovacs
Recenzie ╚Ötiin╚Ťific─â: Prof. univ. dr. C─ât─âlina Ulrich Hygum, Universitatea din Bucure╚Öti ┼či prof. Gabriela Droc, inspector, Ministerul Educa╚Ťiei ╚Öi Cercet─ârii
ISBN 978-973-0-31897-5

Acest ghid dore╚Öte s─â contribuie la atingerea rezultatelor scontate ale proiectului ROSE care vizeaz─â schimbarea dinamicii organiza╚Ťionale a liceelor (comunicarea pe orizontal─â ╚Öi pe vertical─â ├«ntre actorii relevan╚Ťi: elevi, cadre didactice, p─ârin╚Ťi, directori, reprezentan╚Ťi ai comunit─â╚Ťii etc.), ├«mbun─ât─â╚Ťirea proceselor de facilitare a ├«nv─â╚Ť─ârii ╚Öi asigurarea accesului elevilor din grupurile vulnerabile la ├«nv─â╚Ťare de calitate. De asemenea , ghidul este menit s─â sprijine actorii educa╚Ťionali din licee ÔÇô cu prec─âdere persoanele din echipa de management a ╚Öcolii ╚Öi profesorii, ├«n special echipele proiectelor care beneficiaz─â de finan╚Ťare din proiectul ROSE ÔÇô ├«n demersurile strategice de ├«mbun─ât─â╚Ťire a calit─â╚Ťii serviciilor educa╚Ťionale ╚Öi a experien╚Ťelor de ├«nv─â╚Ťare oferite fiec─ârui licean ╚Öi de realizare a educa╚Ťiei incluzive. Rolul principal al ghidului este s─â contribuie la transpunerea ├«n realitate a mesajului: ├«nv─â╚Ťarea, ca proces ╚Öi ca rezultat, conteaz─â ├«n mod egal ├«n cazul fiec─ârui licean.

Activit─â╚Ťi remediale ╚Öi de tutorat. Ghid pentru licee

Autori:Carmen Maria Chi╚Öiu (coord.), Mariana Norel, Mihaela Neagu, Alina Bratu, Cristina Petre Ghi╚Ť─â, Valer Cerbu, Lucica Ababei, Klaus Nicolae Micescu, Alina B─âr─âian, Monica P─âduraru, Alin Tomoescu
Supervizare metodologic─â ╚Öi integrare: Gabriela Noveanu, Centrul Na╚Ťional de Politici ╚Öi Evaluare ├«n Educa╚Ťie
ISBN 978-973-0-31955-2

Ghidul privind activit─â╚Ťi remediale ╚Öi de tutorat ofer─â profesorilor suport teoretic ╚Öi practic pentru activit─â╚Ťile de remediere, pe parcursul celor patru ani de studiu, prin activit─â╚Ťile de predare-├«nv─â╚Ťare-evaluare de la clas─â, prin activit─â╚Ťi suplimentare realizate pe grupe de elevi sau prin programe individuale, ca sprijin pentru sporirea interesului ╚Öi motiva╚Ťiei ├«n ├«nv─â╚Ťare. ,,Profesorii, spune John Hattie, sunt factorii cu cea mai mare influen╚Ť─â asupra ├«nv─â╚Ť─âriiÔÇŁ (2014). ├Ämbr─â╚Ťi╚Ö├ónd aceast─â idee, consider─âm c─â este necesar─â o reg├óndire a experien╚Ťelor de ├«nv─â╚Ťare pe care profesorii le ofer─â liceenilor, care au nevoie s─â exploreze, s─â descopere, s─â ia decizii legate de propria formare, care au nevoie de independen╚Ť─â, care a╚Öteapt─â s─â fie surprin╚Öi de ceea ce profesorul le ofer─â ca material de ├«nv─â╚Ťare, care nu mai sunt dispu╚Öi s─â depun─â efort, f─âr─â s─â simt─â ca rezultat progresul personal. Dorim ca acest ghid s─â ofere o nou─â abordare a ├«nv─â╚Ť─ârii ╚Öcolare, a modului de rela╚Ťionare elev ÔÇô elev, elev ÔÇô profesor.

Dezvoltare personal─â ╚Öi coaching. Ghid pentru universit─â╚Ťi

Autori:Adrian Opre (Coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribu╚Ťie voluntar─â), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei. Contribu╚Ťii la cap. VI. Comunicarea ╚Öi cap. VIII. Lucrul ├«n echip─â, Carmen Maria Chi╚Öiu
Recenzie ╚Ötiin╚Ťific─â: cercet─âtor Speran╚Ťa ╚Üibu, Centrul Na╚Ťional de Politici ╚Öi Evaluare ├«n Educa╚Ťie ┼či lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu, Universitatea din Bucure╚Öti
ISBN 978-973-0-31953-8

Acest ghid este cu at├ót mai util cu c├ót preg─âtirea studen╚Ťilor ╚Öi a tinerilor pentru o carier─â de succes ╚Öi o via╚Ť─â personal─â de care s─â fie satisf─âcu╚Ťi, nu mai este sus╚Ťinut─â exclusiv de bagajul de cuno╚Ötin╚Ťe teoretice ╚Öi, respectiv, de deprinderile practice acumulate ├«n anii de ╚Öcoal─â. Studen╚Ťii din anul I de facultate au nevoie ca universitatea s─â le ofere ├«n continuare cadrul de dezvoltare a unui set de abilit─â╚Ťi non-cognitive (stabilitate ╚Öi control emo╚Ťional, motiva╚Ťie intrinsec─â, rezilien╚Ť─â, ├«nv─â╚Ťarea autoreglat─â), s─â ├«ncurajeze o comunicare deschis─â, prompt─â, pozitiv─â, s─â creeze un climat care s─â asigure siguran╚Ť─â, validare emo╚Ťional─â ╚Öi academic─â, interac╚Ťiunea eficient─â ├«ntre to╚Ťi participan╚Ťii la actul educa╚Ťional (studen╚Ťi, profesori, consilieri, conducerea institu╚Ťiei).

├Än acest context, prin intermediul acestui ghid, proiectul ROSE (Romania Secondary Education Project), ofer─â o modalitate concret─â ╚Öi viabil─â menit─â s─â sprijine eforturile cadrelor didactice de a forma ├«n r├óndul tinerilor unele abilit─â╚Ťi precum: autonomia, comunicarea, lucrul ├«n echip─â, autocunoa╚Öterea.

Dezvoltare social─â ╚Öi emo╚Ťional─â. Ghid pentru universit─â╚Ťi

Autori:Adrian Opre (coord.), Magdalena Balica, Ramona Buzgar (contribu╚Ťie voluntar─â), Daniela Dumulescu, Bianca Macavei
Recenzie ╚Ötiin╚Ťific─â: prof. univ. dr. Anca Nedelcu ┼či lect. univ. dr. Oana Mo╚Öoiu, Universitatea din Bucure╚Öti
ISBN 978-973-0-31957-6

Prezentul ghid ├«╚Öi propune s─â ofere actorilor cheie din domeniul educa╚Ťiei ter╚Ťiare (cadre didactice, consilieri psihologici/voca╚Ťionali, manageri educa╚Ťionali etc.) un material suport consistent ├«nso╚Ťit de o strategie viabil─â pentru dezvoltarea socio-emo╚Ťional─â a tinerilor. Cu ajutorul acestora, venim ├«n spijinul cadrelor didactice universitare ╚Öi al personalului din centrele de consiliere pentru studen╚Ťi, care ├«╚Öi asum─â implemementarea unor programe de dezvoltare personal─â adresate tinerilor din anul I de facultate.

Evalu├ónd integrativ obiectivele proiectului ROSE ╚Öi corobor├óndu-le cu diversitatea nevoilor pe care le au studen╚Ťii din institu╚Ťiile de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt superior rom├ónesc, acest ghid are o dubl─â utilitate. Pe de-o parte (├«n primul r├ónd), el este un instrument care vine ├«n sprijinul institu╚Ťiilor de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt superior care se confrunt─â cu risc de abandon universitar ╚Öi care ├«n╚Ťeleg c─â tinerii au nevoie ╚Öi de abilit─â╚Ťi de tip ÔÇŁsoft-skillsÔÇŁ pentru a finaliza studiile universitare, nu doar de cuno╚Ötin╚Ťe teoretice ╚Öi practice din domeniul de specialitate ales. Pe de alt─â parte, acest ghid poate servi tuturor celor interesa╚Ťi de dezvoltarea abilit─â╚Ťilor non-cognitive ├«n r├óndul tinerilor (speciali╚Öti din organiza╚Ťii non-guvernamentale, asocia╚Ťii, asocia╚Ťii studen╚Ťe╚Öti, centre de specialitate etc.). Altfel spus, obiectivul nostru a fost ca acest ghid s─â fie un instrument util pentru to╚Ťi actorii preocupa╚Ťi de dezvoltarea s─ân─âtoas─â a tinerilor din Romania.

Liliana Preoteasa

Director general

Profesionist cu o bogat─â experien┼ú─â profesional─â ├«n domeniul educa┼úiei, cu studii avansate ├«n matematic─â. De peste 15 ani director general pentru ├«nv─â╚Ť─âm├óntul preuniversitar, cu responsabilit─â╚Ťi ├«n elaborarea politicilor, organizarea examenelor na╚Ťionale, elaborarea ╚Öi implementarea curriculumului, inspec╚Ťia ╚Öcolar─â, concursurile ╚Öcolare ╚Öi activit─â╚Ťile extra╚Öcolare etc. ├Än prezent este directorul Unit─â╚Ťii pentru Managementul Proiectelor cu Finan╚Ťare Extern─â din Ministerul Educa╚Ťiei, responsabil cu implementarea proiectului ROSE.

Daniela Cristina Ghiţulică

Director adjunct / coordonator tehnic

Peste 25 de ani de experien┼ú─â profesional─â ├«n domeniul educa┼úiei ┼či al managementului de proiect la nivel interna┼úional ┼či na┼úional ┼či cu o carier─â didactic─â de peste 25 de ani ├«n ├«nv─â┼ú─âm├óntul universitar. Studii superioare ┼či postuniversitare ├«n ┼čtiin┼úa ┼či ingineria materialelor ┼či inginerie economic─â, doctorat ├«n inginerie chimic─â.

Tatiana Stuparu

Director adjunct / specialist management financiar

Peste 15 ani de experien┼ú─â ├«n implementarea de proiecte cu finan╚Ťare rambursabil─â, 5 ani de experien┼ú─â ├«n implementarea de proiecte cu finan╚Ťare nerambursabil─â (Fonduri Structurale Europene), aproape 10 ani de experien┼ú─â ca director economic. Coordonarea activit─â╚Ťilor de management financiar. Studii superioare ┼či postuniversitare ├«n domeniul economic.

Oana Monica Mo┼čoiu

Coordonator intervenţii sistemice

Peste 20 ani de experien┼ú─â ├«n domeniul educa╚Ťional, formator ┼či consultant educa╚Ťional cu experien┼ú─â ├«n design de programe ┼či interven╚Ťii educa╚Ťionale. Coordonarea activit─â╚Ťilor propuse ca interven╚Ťie la nivel de sistem educa╚Ťional: elaborarea curriculumului pentru liceu, ├«mbun─ât─â╚Ťirea calit─â╚Ťii evalu─ârii ╚Öi examenelor, formarea cadrelor didactice ╚Öi a directorilor liceelor ├«n domeniul curriculumului ┼či ├«mbun─ât─â╚Ťirea calit─â╚Ťii pred─ârii-├«nv─â╚Ť─ârii-evalu─ârii. Lector universitar cu licen╚Ť─â ├«n ╚Ötiin╚Ťele educa╚Ťiei, master ├«n management ╚Öi evaluare educa╚Ťional─â ┼či doctorat ├«n ╚Ötiin╚Ťele educa╚Ťiei.

Silviu Cristian Mirescu

Coordonator monitorizare ┼či evaluare

Peste 40 de ani de experien┼ú─â ├«n domeniul educa┼úiei ┼či al proiectelor cu finan┼úare interna┼úional─â ┼či na┼úional─â. Studii superioare ├«n ┼čtiin╚Ťe administrative, doctorat ├«n ╚Ötiin╚Ťe inginere╚Öti, licen╚Ť─â inginerie electric─â. Profesor cu larg─â experien╚Ť─â ├«n ├«nv─â╚Ť─âm├óntul preuniversitar, activeaz─â ├«n cadrul Ministerului Educa┼úiei din iunie 1998. ├Än perioada 2006-2016 a coordonat Centrul Na╚Ťional de Evaluare ╚Öi Examinare ╚Öi a ├«ndeplinit ╚Öi func╚Ťia manager de proiect PISA ╚Öi TALIS ├«n cadrul studiilor realizate de OECD.

Nicoleta Mihaela Baciu

Expert schem─â granturi preuniversitar

Peste 15 ani de experien┼ú─â ├«n managementul proiectelor de dezvoltare a resurselor umane ┼či educa┼úie. Participare ├«n preg─âtirea schemei de granturi pentru licee ┼či a proiectelor de tip grant ┼či ├«n evaluarea ╚Öi contractarea acestora de c─âtre liceele beneficiare. Responsabilit─â┼úi de monitorizare/raportare tehnic─â ╚Öi financiar─â a granturilor, de suport ┼či asisten┼ú─â tehnic─â pentru monitori ┼či beneficiarii de granturi; membr─â ├«n comisiile de selec╚Ťie a exper╚Ťilor din cadrul proiectelor derulate de c─âtre ME UMPFE. Studii postuniversitare ├«n managementul managementul afacerilor, contabilitate ┼či audit.

Oana Maria ╚śtef─ânescu

Expert schem─â granturi superior

Cunoa╚Öterea sistemului rom├ónesc de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt superior ╚Öi a politicilor na╚Ťionale dob├óndite ├«n cadrul Ministerului Educa╚Ťiei, cu 9 ani de experien╚Ť─â profesional─â, din care peste 5 ani de experien╚Ť─â profesional─â ├«n proiectarea ╚Öi / sau implementarea de proiecte la nivel na╚Ťional finan╚Ťate prin fonduri rambursabile sau nerambursabile ╚Öi peste 2 ani de experien╚Ť─â relevant─â ├«n gestionarea de granturi ╚Öi / sau proiecte dob├óndite ├«n cadrul implic─ârii efective a p─âr╚Ťilor interesate ├«n activit─â╚Ťi externe de asigurare a calit─â╚Ťii - proiect ESQA. Managementul procesului de evaluare ca membru al comitetului de evaluare. Urm─ârirea, ├«n cadrul unei baze de date, a cererilor de sub-proiect depuse de facult─â╚Ťi ╚Öi men╚Ťinerea arhivei ├«ntregului proces de evaluare. Acordarea de asisten╚Ť─â tehnic─â consultan╚Ťilor implica╚Ťi ├«n evaluarea propunerilor de subven╚Ťii pentru universit─â╚Ťi ╚Öi ├«n utilizarea platformei de gestionare a subproiectelor. Studii postuniversitare ├«n managementul comunic─ârii ┼či studii superioare ├«n limbi ┼či literatur─â str─âine.