Proiectul ROSE a schimbat parcursul educațional pentru mulți elevi și studenți și nu ne poate decât bucura atunci când aceștia împărtășesc cu noi poveștile lor.

În rândurile ce urmează vom afla povestea unei foste eleve a liceului Tehnologic Mircea Vulcănescu din București: Cealâcu Sabina Mihaela. Sabina ne povestește ce a reprezentat pentru ea experiența ROSE, cu ce a îmbogățit-o, dar și cum a fost examenul de bacalaureat.

Despre mine

Am 20 de ani și am fost în liceul Tehnologic Mircea Vulcănescu. Sunt din București iar momentan studiez la Postliceala Sanitară Romano-Catolică Sfântul Iosif.

Mi-a plăcut mereu să învăț și am văzut ceva constructiv în asta. Școala a fost întotdeauna pe primul loc pentru mine, iar învățatul a fost refugiul în care mă relaxam, pentru că astfel descopeream din ce în ce mai multe lucruri. În școală am învățat să îmi asum ceea ce fac, ceea ce spun, am învățat să fiu eu însumi. La plăcerea de a învăța a contribuit și muzica, pe care o ascultam în același timp, pentru că astfel mă concentram mai bine.

Ore online în perioada pandemiei

Cu siguranță nu mi-a fost ușor să particip la ore online în 2020 – 2021. Eram în clasa a XII-a și trebuia să mă axez pe viitorul meu, iar principalul meu scop a fost să iau bacalaureatul cu medie mare. Orele online erau grele pentru că nu înțelegeam mereu explicațiile profesorilor, pe care altfel le-aș fi înțeles mai bine în format fizic. Astfel am început să particip la proiectul ROSE pentru matematică, logică și limba și literatura română.

Ceea ce nu reușeam să înțeleg la clasă, înțelegeam la orele organizate de ROSE. La matematică de exemplu îmi era greu să țin pasul, chiar dacă la clasă aveam doar note de 10. Meritul principal pentru cunoștințele legate de matematică se datorează unei doamnei profesoare de matematică din ROSE, doamna Haltrich Ileana. Este un profesor excelent care m-a ajutat să promovez examenul de matematică la bacalaureat cu o notă bună. M-a făcut mereu să zâmbesc atunci când mă simțeam stresată. A avut răbdare și pot spune că am învățat nu numai matematică datorită ei, dar și ce înseamnă o atitudine corectă față de cineva, ce înseamnă să faci un job din iubire, ce înseamnă să gândești logic în momentele în care te simți obosit.

Da, mi-a fost teamă de examenul de bacalaureat, mai ales pentru că am învățat mult în online, dar am ales să nu mă las doborâtă de asta, am ales să lupt pentru visul meu. Cu cât se apropia perioada de examen, cu atât emoțiile erau din ce în ce mai mari, la fel și frica de a nu-i dezamăgi pe cei din jur. Am reușit totuși să prind încredere în mine.

Familia m-a susținut mereu, dar și profesorii, cu care mă înțelegeam foarte bine și pe care i-am respectat mereu. Încercam întotdeauna să învăț ceva de la fiecare în parte și să plec de la ore cu părți bune. În același timp, am fost mereu curioasă să aflu mai mult decât ni se preda la clasă, motiv pentru care am fost mereu apreciată.

Pe lângă familie și profesori, aș dori să o amintesc și pe doamna directoare adjunctă Niculescu Veronica. M-a sprijinit enorm în timpul liceului și m-a ajutat oricând am avut o problemă. Este un exemplu de director care ține la elevii pe care îi are.

Ce dau mai departe din experiența mea?

Cred că pentru mine nu există „nu pot” ci există „nu vreau”. Și mai cred și că este important să descoperim ce ne place, deci să experimentăm. Dacă tot fugim de asta, nu vom afla ce este potrivit pentru noi.

Sfatul meu pentru elevii care urmează să dea examenul de Bacalaureat este să nu încerce să învețe doar pentru că „așa trebuie”. Cred că este important să învețe în ritmul lor, dar și să găsească ce îi ajută atunci când fac asta, așa cum pentru mine funcționează muzica.

Le mulțumesc tuturor pentru încrederea, susținerea și ajutorul pe care mi l-au acordat în toți acești anii și mai ales le mulțumesc pentru fiecare lucru nou pe care l-am învățat și descoperit alături de ei!

 

Mulțumim și noi, Sabina, pentru că ai împărtășit cu noi trăirile și experiența ta!