Ambasadori ROSE

 Prof. Ioan IOJA

Ioan Ioja este profesor de matematică titular la Colegiul Tehnic Infoel Bistrița și în prezent își desfășoară activitatea la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud având funcția de inspector școlar de specialitate pentru disciplina matematică.

Studii:

Doctor în Științele Educației (Universitatea Babeș Bolyai Cluj – Napoca)

Studii Academice Postuniversitare: Informatică Aplicată și Programare (Universitatea Tehnică Cluj Napoca)

Licență: Matematică Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca

Masterat: Didactica Matematicii Universitatea de Nord Baia Mare

Activitate profesională:

Profesor catedra de matematică, director de școală, director Casa Corpului Didactic Bistrița-Năsăud, inspector școlar pentru proiecte educaționale respectiv inspector de specialitate pentru disciplina matematică (ISJ Bistrița-Năsăud), colaborator/profesor asociat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș Bolyai Bluj-Napoca.

A făcut parte din echipe de implementare (manager, coordonator, inspector pentru proiecte educaționale sau expert) în mai multe proiecte educaționale, sociale și comunitare (Proiectele Phare – Acces la Educație pentru Grupurile Dezavantajate,  proiecte POSDRU, POCU, proiecte finanțate din granturile SEE).

Despre activitatea ROSE

„Am intrat în echipa de mentori a proiectului ROSE, într-un moment dificil pentru întreaga societate, implicit și pentru comunitățile educaționale (martie 2020). Condițiile pandemice ne-au obligat să găsim variante de abordare a activității didactice, să identificăm resurse, să căutăm soluții la problemele de ordin material, dar mai cu seamă la nevoia cadrelor didactice de a-și dezvolta competențe metodologice și  digitale pentru a-și continua activitatea.

Datorită motivației, deschiderii colegilor profesori din echipele pedagogice cu care am început să  lucrez și datorită experienței pe care o aveam în  activitatea de mentorat de inserție profesională respectiv în activitatea de formare a cadrelor didactice, activitate pe care am desfășurat-o  timp de 12 ani în calitate de director, profesor metodist și formator la Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița-Năsăud, am reușit să dezvoltăm împreună o comunitate de învățare la distanță. Trăiri intense, cu anxietate, cu  emoții, cu adaptabilitate și flexibilitate, dar în final și cu satisfacții au conturat  această perioadă în care am învățat extrem de mult toți actorii școlii. Aplicațiile digitale, tutorialele, platformele de învățare webinariile, comunicarea și corespondența exclusiv online, adaptarea curriculară au constituit adevăratele provocări pe care am fost nevoiți să le gestionăm

Astfel, din martie 2020, mentor, directori/coordonatori, membri ai echipelor pedagogice din 18 școli din județele Bihor, Bistrița-Năsăud și Maramureș, ne-am angajat intr-un proces de învățare colectivă, am dezvoltat comunități de practică și învățare în cadrul cărora  împărtășim un repertoriu comun al resurselor: experiențe didactice, instrumente, modalitati de abordare și de rezolvare a problemelor, identificarea unor riscuri și a modalităților de înlăturare a acestora etc. Dincolo de datele statistice care prezintă reușitele/nereușitele proiectului din punct de vedere cantitativ, sunt recunoscător faptului că lucrez cu profesori  motivați, interesați de propria lor formare dar mai ales de dezvoltarea personală și profesională a elevilor pe care-i îndrumă.”