Reuşita e la „un coleg distanţă”!

În cadrul sub-proiectului nostru, pe lângă activităţile de remediere, pe care le avem prinse în proiect, am demarat, creat și implementat o serie de activităţi unice de coaching, bazate pe voluntariat. Aceste activităţi constau, mai simplu spus, în predarea materiilor de bacalaureat de către elevii mai buni, văzuţi ca resursă pentru a-şi ajuta colegii. Astfel, prin coaching (mentorat) orice elev vede foarte clar că reuşita e la „un coleg distanţă”. Colegul voluntar (coach-ul), prinde încredere şi simte că toată munca lui e răsplătită şi apreciată, iar cursanţii înteleg mult mai bine de la unul de-al lor şi conştientizează, în acelaşi timp, că reuşita de a şti şi de a dobândi, nu sunt chiar atât de greu de atins.

Proiectul ROSE, are ca motor principal creşterea şi dezvoltarea elevilor pe toate planurile şi prin toate mijloacele. Cu siguranţă, toate activităţile remediale, ce vizează evoluţia cognitivă la materiile de bacalaureat sunt de maximă importanţă şi cruciale pentru reuşita la acest examen, însă, noi la Liceul Astra, am pus accent şi pe un aspect, care de multe ori e lăsat pe locul al doilea, sau nu prezintă un interes atât de mare, şi anume: dezvoltarea şi descoperirea propriului potenţial care există în fiecare elev şi care până la urmă face diferenţa între eşec şi reuşită.

Atât prin activităţile de coaching (mentorat), cât şi prin cele de dezvoltare personală, încercăm să le arătăm elevilor noştri că EI sunt cheia propriului succes, că niciun profesor nu deţine vreo poţiune magică sau vreo formulă secretă care o să le aducă reuşita, ei sunt principala sursă şi resursă de care au nevoie.

Este al cincilea an în care desfăşurăm cu succes aceste activităţi de coaching, în care elevii se ajută reciproc, iar cei mai buni devin resursă pentru colegii lor. Am pornit de la o idee binecunoscută de noi toţi: CEA MAI BUNĂ CALE DE A ÎNVĂŢA ESTE SĂ-I ÎNVEŢI PE CEILALŢI! Prin urmare, cei mai buni elevi şi, pentru început, cei mai curajoşi, devin COACH-i (mentori sau profesori) pentru colegii lui, explică şi-şi dezvăluie secretele materiei respective (cum au înţeles, spre exemplu matricele la matematică sau textul dramatic la română), îşi pregătesc lecţiile în avans, la fel ca un profesor adevărat (printr-un grafic prestabilit se aleg şi se pregătesc subiecte de bacalaureat). Aceste lecţii sunt explicate şi predate într-un limbaj mult mai accesibil şi prin tactici mult mai simple decât ale unui profesor.

Printre beneficiile de care ne bucurăm cu toţii, am putea enumera:

  • Orice elev înţelege că reuşita e la un coleg distanţă;
  • Creşterea încrederii în sine;
  • Creşterea încrederii în reuşită;
  • Focalizarea pe rezultate şi găsirea de soluţii;
  • Un time management mai bun;
  • Creşterea entuziasmului şi a motivaţiei şcolare;
  • Îmbunătăţirea colaborării şi comunicării între elevi.

Ne bucurăm că dincolo de performanţa acestor copii minunaţi, am fost premiaţi anul trecut în cadrul Galei Tinerilor Voluntari pentru aceste activităţi, într-un eveniment organizat de Direcţia Judeţeană a Tineretului şi Sportului Argeş, o gală a oamenilor care dăruiesc fără să aştepte nimic în schimb, a voluntarilor noştri din cadrul Proiectului ROSE, care s-au remarcat prin implicare, dăruire şi susţinere necondiţionată.

prof. Păunescu Manuela

Denumire sub-proiect: Implică-te! Viitorul este al tău!

Nr. grant: AG16

LICEUL TEHNOLOGIC „ASTRA” PITEŞTI